Forse uitbreiding Air Miles spaarprogramma

Datum nieuwsfeit: 06-04-1999

VAN HULZEN PR

Forse uitbreiding Air Miles spaarprogramma

Hoofddorp, 6 april 1999 - Air Miles breidt vanaf 19 april het consumentenspaarprogramma uit met twee nieuwe deelnemers: Dutchtone en Palthe. Consumenten kunnen nu bij 21 verschillende organisaties Air Miles sparen en deze inwisselen voor reizen, uitstapjes en geschenken. Het Air Miles Business Programma breidt uit met zes nieuwe deelnemers. Ondernemers kunnen nu naast de 21 deelnemers uit het consumenten programma sparen bij acht deelnemers in het Business Programma.

Met de komst van Dutchtone binnen het spaarprogramma, speelt Air Miles in op de grote populariteit van mobiele telefonie. Dutchtone biedt vanaf de start een compleet spaarprogramma. Air Miles worden onder andere verkregen op basis van het gebruik van de mobiele telefoon en trouwe klanten ontvangen regelmatig Bonus Miles. In de loop van het jaar zal de telecom-aanbieder ook speciale acties ontwikkelen en komen er aanbiedingen waaraan de gespaarde Air Miles kunnen worden besteed.

Palthe is met circa 120 winkels de grootste stomerijketen van Nederland. Klanten kunnen voortaan Air Miles sparen op reiniging van kleding, beddengoed, tapijt en gordijnen.Voor elke ü 25,- die per maand in een Palthe-vestiging wordt besteed, ontvangt de spaarder 1 Air Mile. Bij de depots van Palthe die zijn ondergebracht in andere winkelformules, kunnen geen Air Miles worden gespaard.

Air Miles Business Programma
Op 6 april 1999 vindt de start plaats van het Air Miles Business Programma. Zoals eerder gemeld geeft het programma ondernemers de mogelijkheid te sparen op bedrijfsinkopen. Bedrijven die Air Miles verstrekken op zakelijke aankopen zijn: euroShell, Overtoom en vanaf 5 mei TNT en Budget Rent a Car (van toepassing op een specifiek verhuurprogramma klein zakelijke markt). Een aantal bedrijven zet het Business Programma branchespecifiek in. Zoals Dental Union (voor tandartsen), Heineken Brouwerijen (voor horeca-ondernemers), JPC Groep (voor juweliers). Op 1 juni 1999 treedt PontMeyer toe (voor de bouw). Het aantal deelnemende bedrijven zal in de loop der tijd naar verwachting worden uitgebreid.
Ondernemers kunnen doorsparen op een bestaand Air Miles nummer of een Air Miles rekening voor het bedrijf openen. Gespaarde Air Miles kunnen net als in het consumentenprogramma worden ingewisseld voor reizen, uitstapjes en geschenken. De Air Miles kunnen besteed worden voor privé-doeleinden maar ook voor bijvoorbeeld een dagje uit met het hele personeel, een cadeau voor een jubilaris of een koffiezetapparaat voor op de zaak. Air Miles heeft met het Ministerie van Financiën afspraken gemaakt over de fiscale afdracht. Daardoor zijn de gespaarde mijlen in het Business Programma belastingvrij. Air Miles verwacht binnen een jaar 100.000 zakelijke spaarders in te kunnen schrijven in het Business Programma.

--------------------------------------------------

Noot voor redacties