Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 04/06/99

Persbericht/

Bericht uit Eindhoven
Onderzoek naar de handel in hard- en soft drugs en het vervaardigen en uitgeven van vals geld.

Op dinsdag 6 april 1999 is door de afdeling Tongelre en overige Eindhovense afdelingen van de Politie Brabant Zuid-Oost een onderzoek ingesteld naar verdachten die zich schuldig maken aan het vervaardigen van vals geld en de handel in hard- en soft drugs. Dit gebeurde onder leiding van de rechter commissaris en in het bijzijn van de officier van justitie. Hiertoe zijn op meerdere locaties vanmorgen te Eindhoven, Tilburg en Breda gerichte acties uitgevoerd. Te Eindhoven zijn 4 Eindhovenaren van 43, 36, 30 en 27 jaar en drie Eind-hovense vrouwen van 31, 27 en 21 jaar aangehouden. Bij huiszoekingen daar zijn diverse goederen, waaronder 32 valse briefjes van duizend gulden, half fabrikaten van vals geld en goederen ter vervaardigen van vals geld aangetroffen. Tevens zijn ruim 1000 xtc-pillen, heroïne en hash en 50 pistoolpatronen gevonden. De 27-jarige man bleek hier illegaal te vertoeven. Hij is na verhoor overgedragen aan de Vreemdelingen Dienst. De overige verdachten zijn ingesloten. Bij de huiszoekingen te T

ilburg en Breda zijn heroïne en hash, alsmede goederen bestemd voor het vervaardigen van vals geld aangetroffen. Alle goederen zijn inbeslaggenomen. De verdachten worden a.s. vrijdag voorgeleid aan de rechter commissaris. Meer aanhoudingen zijn niet uitgesloten. Vijftig politiemensen namen deel aan het onderzoek. Twaalf rechercheurs zullen het onderzoek voortzetten.

Informatie : Ben Sibon /Tini Gilsing 040 2330960