Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Datum nieuwsfeit: 06-04-1999
Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 6 april 1999

INVALIDENVOERTUIG OP Z'N KANT GEZET.

03/04: In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben onbekend gebleven vandalen op de Heemskerklaan in Hillegom een invalidenvoertuig op zijn kant gezet. Surveillerende politieagenten troffen het voertuig in horizontale positie aan en zetten het weer overeind. Er bleek slechts een klein deukje te zijn ontstaan bij het wielkas rechtsachter. De eigenaar is nog niet bij de politie bekend. Het gaat om een rood invalidenvoertuig van het merk Sulky M11. De politie komt graag in contact met getuigen van het voorval. Mensen die iets hebben gezien dat in verband kan worden gebracht met dit vandalisme worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444.U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.
GEWONDEN BIJ AANRIJDINGEN.

JONGETJE (4) BREEKT BEEN BIJ AANRIJDING

05/04: E

en 4-jarige jongetje uit Veldhoven, brak maandagmiddag een been bij een aanrijding met een personenauto op de Rudolf Tappenbeckweg in Noordwijk. De automobilist, een 53-jarige Noordwijker, reed in de richting van de Koningin Astrid Boulevard, toen het kereltje plotseling de weg op stapte. De Noordwijker kon het jongetje niet meer onwijken en raakte hem tegen zijn been. Met een gebroken been is het slachtoffertje overgebracht naar het LUMC in Leiden.

MOTORRIJDER EnPASSAGIER GEWOND NA KOP-STAART AANRIJDING 04/04: Een 24-jarige motorrijder uit Katwijk en zijn 19-jarige duopassagiere uit diezelfde plaats, raakten zondagmiddag licht gewond bij een kop-staart aanrijding op de Gooweg in Noordwijk. De Katwijker had te laat in de gaten dat de bestelauto die voor hem reed afremde, waardoor hij tegen de achterzijde van deze auto botste. Als gevolg van de botsing liep de motorrijder inwendige kneuzingen op en zijn duopassagiere een gekneusde arm. Beiden zijn voor nader onderzoek overgebracht naar het LUMC in Leiden. De bij het ongeval betrokken automobilist, een 23-jarige Noordwijker kwam met de schrik vrij. Zowel de motorfiets als de bestelauto raakten door de aanrijding beschadigd.
HILLEGOMMER MET GEWELD VAN PORTEMONNEE BEROOFD.

03/04: In de nacht van vrijdag op zaterdag werd op het Hhenri Dunantplein in Hillegom een 24-jarige inwoner van die plaats met geweld van zijn portemonnee beroofd. Volgens de Hillegommer liep hij rond 04.30 uur langs een personenauto, toen een van de inzittenden op de claxon drukte. Meteen stapten er vier mannen uit de auto, die de Hillegommer vroegen of zij nog ergens konden gaan stappen. Vrijwel direct kreeg de Hillegommer enkele rake klappen. Hij raakte hierdoor even buiten bewustzijn. Toen hij weer bij zijn positieven kwam, waren zijn belagers en zijn portemonnee verdwenen. De daders waren toen al verdwenen. De Hillegommer is voor nader onderzoek overgebracht naar het Spaarne Ziekenhuis in Haarlem. De man hield aan het voorval een pijnlijk hoofd over. Van de belagers is bekend dat het gaat om vier jongens metbmet een getinte huidskleur, rond de 30 jaar oud en allen ongeveer 1.75 lang. Een van hen droeg een witte pet. Het viertal zat in een donker gekleurde auto, waarvan geen merk of kenteken bekend is. De auto zou over de Weeresteinstraat zijn weggereden in de richting van Haarlem. De politie zoekt getuigen van het voorval. Mensen die iets van de beroving hebben gezien of gehoord, worden verzocht contact op te nemen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1. De politie in district 1.
ASBEST VRIJGEKOMEN BIJ BRAND IN LISSE

02/03: Een bedrijfsverzamelgebouw, bestaande uit vijf aaneengeschakelde loodsen, aan de 2e Poellaan in Lisse is volledig door brand verwoest. Bij de brand is asbest vrijgekomen, afkomstig van de dakplaten van het gebouw. De oorzaak van de brand, die vermoedelijk rond 12.45 uur, midden in het pand is ontstaan, is nog onbekend. Een werknemer, een 57 jarige man uit Oegstgeest, moest met rookvergiftiging naar het ziekenhuis worden gebracht. De brandweer haalde hem uit het brandende pand. Vanwege de asbest, de rookontwikkeling en het ontploffingsgevaar van acetyleenflessen, die worden gebruikt voor las- en snijwerk, zijn meer dan honderd mensen uit het verzamelgebouw en de omliggende bedrijven geëvacueerd.
De wegen rond de 2e Poellaan werden urenlang afgezet. Dat leidde tot kleine opstoppingen, omdat veel fietsers en automobilisten van het mooie weer gebruik maakten om de bollenvelden rond Lisse en de Keukenhof te bezoeken.
Bewoners van het nabij gelegen buurtschap "de Engel" moesten ramen en deuren gesloten houden. Ongeveer 80 brandweerlieden uit Sassenheim, Noordwijk en Lisse hadden de brand rond 14.00 uur onder controle. Ze zetten vier tankautospuiten, een ladderwagen en een wagen voor grootschalig watertransport in. De brandweer is nog tot in de avond bezig geweest het vuur te blussen. Zodra de ergste hitte is verdwenen stelt de technische recherche van de politie een onderzoek in naar de oorzaak van de brand. VERNIELINGEN DOOR JEUGD.

STENEN GOOIENDE JEUGD - NOORDWIJK

02/04: De politie kreeg vrijdagavond een melding van jongeren die op de Zeestraat in Noordwijk met stenen naar elkaar gooiden. De stenen bleken ook geparkeerde auto's te raken, waardoor enkele omwonende optraden. Zij wisten een viertal jongens te achterhalen. Een van hen, een 20-jarige Noordwijker, kwam naar voren als dader. De Noordwijker is door de politie over zijn gedrag gehoord. Hoewel er wel enkele auto's door stenen zijn geraakt is er nog geen schade geconstateerd. Tot op heden heeft de politie nog geen aangiften van vernieling binnengekregen. De route die door de jongen is afgelegd liep vanaf de Bronckhorststraat, Kerkstraat en de Tramsteeg in de richting van de Zeestraat. De politie roept eventuele benadeelden op zich te melden, telefoon: 071-3644444.

SNORFIETS IN BRAND GESTOKEN - NOORDWIJK

03/04: Onbekenden hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag een snorfiets in brand gestoken die geparkeerd stond op de Koningin Astrid Boulevard in Noordwijk. Het voorval gebeurde rond 01.30 uur. Een getuige die de brand ontdekte, waarschuwde de 21-jarige eigenaresse uit Noordwijk. Met behulp van een brandblusser konden de vlammen worden gedoofd. Als gevolg van de brand bleek de snorfiets niet meer te gebruiken. De Noordwijkse deed aangifte bij de politie. Van de daders ontbreekt elk spoor.

JONGENS AANGEHOUDEN NA VERNIELING - NOORDWIJK

05/04: De politie hield in de nacht van zondag op mandag drie Noordwijkers aan, in de leeftijd van 16 tot 18 jaar, wegens vernielingen aan de ApostolicheApostolische kerk aan de Houtkrocht in Noordwijk. De drie jongens vernielden een lamp in een luifel van het kerkgebouw en gooiden de nodige bierflesjes stuk. Na een alerte melding konden de knapen op de Stakman Bossestraat worden achterhaald en aangehouden. Zij hebben de vernielingen tegenover de politie bekend. Tegen het trio is proces-verbaal opgemaakt. De ouders van de jongens zijn op de hoogte gebracht van het gedrag van hun kinderen.

Wij ontvangen graag uw reacties of informatie die ons bij onderzoeken verder kunnen helpen.