Baan Business Knowledgeware onafhankelijk

Datum nieuwsfeit: 07-04-1999
TWO-M BV

Baan Business Knowledgeware onafhankelijk

Er is een overeenkomst gesloten tussen VANENBURG VENTURES en het management van haar dochteronderneming BAAN BUSINESS KNOWLEDGEWARE (BBK) wat geleid heeft tot de verzelfstandiging van BBK. Als gevolg hiervan heeft het bedrijf haar naam veranderd in Two-M bv.

Als dochteronderneming van Vanenburg was BBK verantwoordelijk voor het ontwikkelen van al het trainingsmateriaal voor Baan Company en Vanenburgs Baan Institute. Andi Elam, verantwoordelijk voor het opzetten van het bedrijf van Vanenburg in Europa, blijft aan als directeur van het nieuwe bedrijf. Ook het voltallige personeel is met het bedrijf mee gegaan. Two-M heeft de intentie in de loop van dit jaar fors uit te breiden.

De overname is mogelijk gemaakt door het advies en de financiële steun van de investeringsgroep 'De Affiliatie' in Eindhoven. De Affiliatie heeft belangen in diverse bedrijven en deze overname maakt deel uit van hun beleid zich meer te gaan richten op de snelgroeiende IT sector.

Kern Aktiviteiten

De kern aktiviteit van Two-M is het ontwikkelen en produceren van diverse soorten trainingsmateriaal. De volledige overname heeft tot gevolg dat de unieke combinatie van mensen, ervaring en materiaal geheel bewaard is gebleven, zij het in een andere en zelfstandige vorm.

Mogelijke klanten van Two-M zijn middelgrote tot grote bedrijven die grote groepen cursisten opleiden. Two-M heeft de expertise in huis om deze bedrijven te voorzien van technisch hooggekwalificeerd trainingsmateriaal. Wat betreft het type materiaal is er een scala aan mogelijkheden aanwezig; voor het leslokaal, het intranet of het web.

Onder leiding van Andi Elam heeft Two-M een geheel nieuwe methode ontwikkeld om aan de vraag naar moderne trainingen te kunnen voldoen.

Nieuwe methode levert efficiënte training

Andi Elam:

'Training is geld- en tijdrovend. Zeker nu veel kennis een korte levensduur heeft en regelmatig ververst moet worden.'

'Iedereen weet dat goed getrainde mensen bepalend zijn voor het succes van een bedrijf. Er is meestal wel geld beschikbaar voor cursussen, maar het grootste probleem is tijd. Training moet goed gepland worden zodat het overeenstemt met reguliere werktijden.'

'We hebben methodes en programma's ontwikkeld die een cursus dermate efficient maken dat de benodigde trainingstijd aanzienlijk korter is dan bij een conventionele cursus. Daarnaast zijn de cursussen ook een stuk aantrekkelijker.'

'Het toepassen van onze speciale technieken en uitgebalanceerde leveringsmogelijkheden kan resulteren in een VIERVOUDIGE toename in efficiëntie.'

'Two-M maakt gebruik van de ervaring die zij opdeed bij het ontwikkelen van ERP software cursusmateriaal voor BAAN Education en BAAN Institute.'

De Toekomst

Andi Elam:
'Ik zie veel mogelijkheden. Er is veel behoefte aan vernieuwing van het leerproces, zowel in als buiten de IT wereld. Veel grote bedrijven hebben een interne afdeling opleidingen voor hun personeel.'

'Ik voorzie een toename in de behoefte het leerproces te optimaliseren met behulp van effectievere methodes en nieuwe technologie.'

'Naast trainingsmateriaal ontwikkelen we ook complete trainingsprogramma's voor bedrijven, waaronder een totaal curriculum en certificatie programma's. Alles wordt hier intern gedaan; we zijn een full service organisatie. Door hun trainingsbehoefte bij ons neer te leggen zorgen bedrijven voor consistentie van hun trainingen.'

IBM, een nieuwe klant

Met een opdracht van IBM is het eerste succes binnen. Two-M heeft opdracht gekregen een trainingsprogramma te ontwikkelen voor ERP software.
Andi Elam:

'We denken dat dit slechts het begin is van een lange en vruchtbare relatie met IBM en vergelijkbare grote klanten.'

Officiële overdracht

De officiele overdracht van Baan Business Knowledgeware vond plaats in Ede, met Jan Timmer voor Vanenburg Ventures en Andi Elam, directeur van Two-M.

Jan Timmer:
'We zijn ervan overtuigd dat de waardevolle diensten die Andi met zijn team ons heeft geleverd een goede basis vormen voor de toekomst van Two-M.'

Meer informatie over Two-M is te vinden op de volgende web site: www.two-m.com

Einde tekst

Foto
'De overdracht is een feit' van Jan Timmer en Andi Elam bij een kantoor van Vanenburg Ventures. Beschikbaar op homepage van het ANP: www.anp.nl/perssupport

Bedrijfsinformatie:

Two-M BV
Nijverheidsweg 4
3880 AA Putten

Telefoon: +31 (0341) 369686
Facsimile: +31 (0341) 369676
E-Mail: info@two-m.com
Web Site: www.two-m.com

07 apr 99 09:07

"De overdracht is een feit". Foto van Jan Timmer en Andi Elam bij een kantoor van Vanenburg Ventures.
Download het RGB orgineel in zip formaat