CorVu omarmt Linux

Datum nieuwsfeit: 07-04-1999

Persbericht

Eerste en enige op Business Intelligence-markt die besturingssysteem ondersteunt

CorVu omarmt Linux

Rotterdam, 6 april 1999 - CorVu Corporation maakt bekend dat haar Business Intelligence- en Balanced Scorecard-oplossingen voor de ondersteuning van Linux dit jaar al leverbaar zijn. Daarmee antwoordt het softwarebedrijf als eerste en enige op de snelgroeiende vraag naar gebruiksvriendelijke, bedrijfsbrede applicaties voor Linux, het veelgeprezen open source-besturingssysteem.

CorVu's oplossingen, die nu UNIX-, Windows- en Windows NT-omgevingen ondersteunen, zijn naar verwachting eind 1999 beschikbaar. Volgens een IDC-rapport uit 1998 kent de afzet van Linux de snelste groei van alle server operating-systemen: wereldwijd geïnstalleerd op 750.000 servers; een groei van 212 procent ten opzichte van het jaar ervoor; en het draait op zeventien procent van alle nieuw aangeschafte servers. CorVu verwacht dan ook dat Linux een voorkeursplatform gaat worden.

CorVU neemt voortouw

‘Linux-software wordt wereldwijd door meer dan tien miljoen mensen gebruikt en veel van onze klanten en belangrijke partners vragen naar Linux-oplossingen,’ aldus Justin MacIntosh, president van CorVu. ‘We denken met onze Business Intelligence- en Balanced Scorecard-oplossingen de prestaties van de commerciële Linux-omgeving te verhogen.’ Door haar aanbod uit te breiden met Linux vervult CorVu een leidende rol op de Business Intelligence-markt. Bovendien neemt ze daarmee een voorschot op verdere strategische aankondigingen die de interesse van CorVu voor open source-oplossingen onderstrepen. Zo zal CorVU dit jaar ook de ondersteuning van Plato, SQL 7.0 en OLE DB voor OLAP bekendmaken.

CorVU

CorVu Corporation, opgericht in 1990, is een internationale leverancier van een interactive suite van Business Performance Management, Balanced Scorecard en Business Intelligence Solutions op het gebied van OLAP query & reporting, executive dashboard alerts, forecasting en what-if-analyse. CorVu heeft Amerikaanse vestigingen in Minneapolis, Atlanta, Boston, Chicago, Los Angeles en San Francisco; Australische vestigingen in Sydney, Melbourne, Brisbane en Perth; en Europese vestigingen in Londen en Rotterdam. Wereldwijd zijn er meer dan 65 mensen werkzaam. Met ruim 2.000 klanten, waaronder bedrijven als BHP, 3M, Datacard, Mincom, Prudential, Johnson & Johnson, Unisys en BF Goodrich, is CorVu een belangrijke speler op de markt van business intelligence.

Noot voor redacties