Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 07-04-1999

Dinsdag 6 April

VERDACHTE VERNIELINGEN AANGEHOUDEN, UDEN

Een 29-jarige inwoner van Volkel heeft in de nacht van zondag op maandag danig huis gehouden op de Oude Udenseweg en Linie te Uden. Rond 02.00 uur kreeg de politie vanuit die omgeving diverse telefoontjes dat een man bezig was met het vernielen van ruiten. Bij onderzoek bleek dat van 7 bedrijfspanden diverse ruiten met stenen waren stuk gegooid. Behalve een ruit was bij een garagebedrijf aan de Oude Udenseweg ook nog een motorkap van een nieuwe auto flink beschadigd. De verdachte kon enige tijd na de meldingen op de Linie worden aangehouden. Hij is ingesloten. De schade wordt geschat op enkele tienduizenden guldens.

INBRAAK, UDEN

In de nacht van maandag op dinsdag is aan De Misse in Uden ingebroken in een kantoorpand. Om binnen te komen is een toegangsdeur vernield. Er wordt een geldkistje met daarin enkele honderden guldens vermist.

ROOD LICHT-CONTROLE, UDEN

De politie heeft vanmorgen 9 automobilisten bekeurd die op de kruising B itswijk/Rondweg het rode verkeerslicht negeerden. De controle vond tussen 07.30 en 09.00 uur plaats.

FLESJE ONTPLOFT, SCHAYK

Rond het middaguur ontstond lichte consternatie in een apotheek aan de Schutsboomstraat in Schayk toen een flesje met formaldehyde ontplofte. De gewaarschuwde brandweer heeft de restanten geruimd. Er deze zich geen persoonlijke ongelukken voor.

90 SNELHEIDSOVERTREDERS, VEGHEL

Op de Kennedylaan in Veghel zijn dinsdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur 90 snelheidsovertreders op de foto gezet. In totaal passeerden 334 voertuigen de controlepost. De snelste reed 109 km/u in plaats van 50 km/u.