Nieuwe leden Raad van Commissarissen Wavin

Datum nieuwsfeit: 07-04-1999

WAVIN BV

NIEUWE LEDEN IN RVC WAVIN

Driessen op termijn weg als bestuursvoorzitter

Tijdens Wavins jaarlijkse persconferentie heeft Ir. A.J. Driessen meegedeeld dat hij de onderneming eind 1999/begin 2000 als bestuursvoorzitter zal verlaten. Per gelijke datum treedt hij toe tot de Raad van Commissarissen.

Na een periode van ruim 10 jaar als voorzitter van Wavin.s Centrale Directie, zal Driessen rond de jaarwisseling het roer overdragen aan een nieuwe bestuursvoorzitter die van buiten zal worden aangetrokken. Gezien zijn leeftijd (56 jaar) is dit voor Driessen een laatste kans om "nieuwe horizonnen te verkennen".

De Raad van Commissarissen van Wavin betreurt, maar respecteert Driessen.s besluit. Zij is daarbij verheugd dat hij bereid is gevonden te zijner tijd in de RVC zitting te nemen om zo de onderneming ook in de toekomst met raad en daad terzijde te staan.

Nadat eind maart 1999 Mr. L.R.J. van Rappard -directeur CVC Nederland- in de RVC van Wavin is opgenomen, zullen begin mei tevens volgen:

- Mr. P.C. van den Hoek, Voorzitter Centraal Bestuur Stibbe, Simont, Monahan & Duhot.

- A.H. Land, Voorzitter Raad van Bestuur Hagemeyer N.V.

De heer Van den Hoek wordt voorzitter van Wavin.s RVC.

Wavin is Europa.s grootste leverancier van kunststof leidingsystemen met een omzet in 1998 van f. 1.7 miljard, 4.500 werknemers en 40 locaties in 23 landen. In 1998 nam de netto winst toe met 10 procent tot f. 48 miljoen.

Zwolle, 7 april 1999

07 apr 99 14:09