RIP-printeroplossing voor HP Designjet printers

PRODUCTIEVE RIP-PRINTEROPLOSSING VOOR
HP DESIGNJET CP SERIE PRINTERS

Samenwerking HP en RIP-leveranciers voor 60 procent meer snelheid

Amstelveen, 7 april 1999 - Hewlett-Packard werkt samen met grote RIP- (Raster Image Processor) leveranciers om de productiviteit van de HP DesignJet CP Serie met RIP-oplossingen te verbeteren. Deze oplossingen verhogen de afdruksnelheden en daardoor de productiviteit van gebruikers van HP-grootformaatprinters.

Grafische bedrijven die gebruikmaken van de HP DesignJet CP Serie printers kunnen met Varware, wide mask RIP's, 60 procent sneller afdrukken. De hoge snelheden gaan echter niet ten koste van de hoge afdrukkwaliteit waar de HP DesignJet CP Serie printers om bekend staan.

De leveranciers Amiable Technologies (PhotoPRINT), Image Technologies (WispPS), Onyx Graphics (PosterShop) en Wasatch Computer Technology, PosterMaker, hebben tot nog toe RIP's ontwikkeld voor productiviteitverbetering van HP DesignJet CP Serie printers. Al deze leveranciers hebben de toepassing van hun Varware, wide mask RIP's bij HP DesignJet CP Serie printers volgens de richtlijnen van HP getest.

Productiviteits-RIP's profiteren van het nieuwe 'wide print mask' (240 x 256 pixel) van de HP DesignJet CP Serie printers. HP steunt leveranciers bij het ontwikkelen en testen van Varware RIP-oplossingen die de prestaties van HP DesignJet CP printers moeten optimaliseren. Een lijst goedgekeurde RIP's voor prestatie-optimalisatie is te vinden op www.hp.com/go/designjet.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties