Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 7 april 1999

DIEFSTAL UIT BEDRIJVEN.

06/04: In de nacht van maandag op dinsdag hebben onbekenden ingebroken bij drie bedrijven aan de Pastoorslaan, de Voltstraat en de Nieuweweg in Hillegom. De inbraken werden dinsdagmorgen ontdekt. Bij het bedrijf aan de Pastoorslaan forceerden de inbrekers een raam om binnen te komen en doorzochten vervolgens het hele pand. Verschillende ruimten in het bedrijf werden opengebroken. De daders maakten alleen geld buit. Zij wisten daarmee ongezien te ontkomen. Aan de Voltstraat wisten de inbrekers eveneens de toegang te verschaffen door het forceren van een raam. Uit dit bedrijf wordt, zover kon worden nagegaan, niets vermist. Bij het derde bedrijf aan de Nieuweweg doorzochten inbrekers een portocabine. Ook hier werd geld buitgemaakt. De technische recherche heeft inmiddels een sporenonderzoek ingesteld. De politie onderzoekt of de inbraken verband houden met elkaar en zoekt verder getuigen. Mensen die in die bewuste nacht iets verdachts hebben gezien in de directe omgeving van de bedrijven, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

HILLEGOMMER OP STRAAT BEROOFD.

07/04: Een 44-jarige horeca-ondernemer uit Hillegom is in de nacht van dinsdag op woensdag op het Floraplein in zijn woonplaats overvallen door drie onbekend gebleven mannen. De Hillegommer liep daar rond 01.25 uur, toen er ineens drie mannen op hem af kwamen gerend. De aanvallers spoten de Hillegommer een soort traangas in zijn gezicht en sloegen hem met een hard voorwerp op zijn hoofd en rug. Vervolgens werd hem zijn geld afgenomen. De daders renden daarna weg in de richting van de Ambachtstraat. Politieagenten hebben meteen een onderzoek ingesteld in de directe omgeving, maar geen daders kunnen achterhalen. De politie zoekt getuigen van het voorval. Mensen die iets van de overval hebben gezien of mogelijk eerder op de avond een verdachte situatie hebben waargenomen op of rond het Floraplein, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.