sfLabel verlost drukker van optimalisatieprobleem

Datum nieuwsfeit: 08-04-1999

sfLabel verlost drukker van optimalisatieprobleem

Datum: 8 april 1999

Het softwareprogramma sfLabel van MindSpring B.V. maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en lost in een fractie van de normale tijd een complex optimalisatieprobleem op. Dit levert een kostenbesparing op in arbeidstijd, drukplaten en papier.

Om de laagste kostprijs aan papier en drukplaten te vinden voor drukwerkorders met veel zetwerk in verschillende oplages, moet veel rekenwerk worden verricht. Vanwege de tijdsdruk wordt meestal gekozen voor een minimaal aantal drukplaten en wordt het gedrukte overschot voor lief genomen.

De tijden van uren zoeken naar de meest efficiënte indeling van de drukplaten behoort definitief tot het einde. In enkele minuten is een perfecte oplossing gevonden. sfLabel maakt gebruik van kunstmatige intelligentie en kan daardoor in verbluffend korte tijd zeer complexe berekeningen uitvoeren. Het programma is speciaal geschreven voor drukkers die veel tijd kwijt zijn aan het optimaal indelen van de drukplaten voor vellen offset.

Een paar toepassingsmogelijkheden waar sfLabel besparingen op kan leveren:

Verpakkingen
Etiketten
Kaarten
Waardebonnen

Een indelingsprobleem waarbij 80 verschillende verpakkingen in 10 verschillende oplages gedrukt moet worden in een totale oplage van 150.000, wordt door sfLabel in 5 minuten opgelost. Uitgaande van 12 verpakkingen per drukplaat bestond de oplossing van sfLabel uit 8 verschillende drukplaten, 13650 vellen papier en worden er slechts 1950 verpakkingenen te veel gedrukt.

Meer informatie: MindSpring B.V., Hoeksteen 147, 2132 MX Hoofddorp tel. (020) 6557070 fax (020) 3540711

Organisatie: MindSpring B.V.

adres: Hoeksteen 147