Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Persberichten 8 april 1999/

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Drie vechtersbazen aangehouden

Donderdagmorgen om 1.25 uur zijn op het Molenveld drie Nuenenaren van 19, 20 en 20 jaar oud aangehouden. Zij waren betrokken bij een vechtpartij in een café aan het Molenveld. Daar werd een 19-jarige Eindhovenaar geslagen en met bier overgoten nadat hij een opmerking maakte dat iemand op zijn teen stond. Zijn vrienden probeerden de zaak te sussen, maar dat lukte niet en er ontstond een vechtpartij. De drie Nuenenaren zijn aangehouden. Een van de 20-jarige verdachten is naar huis gestuurd. Hij zou zijdelings bij de vechtpartij zijn betrokken. De twee andere verdachten zijn voor nader onderzoek ingesloten. De 19-jarige verdachte zou tijdens de vechtpartij een 18-jarige jongen uit Mierlo met een kapot bierglas in het gezicht hebben geduwd. Hij had enkele snijwonden in het gezicht.

Eindhoven: Auto gestolen
Woensdagavond is vanaf de Stationsweg een groene Audi 100 met het kenteken DV-FH-56 gestolen.

Eindhoven: Valse strippenkaarten
In het station aan Neckerspoel is woensdagavond een 18-jarige man uit Gilze Rijen aangehouden. Een buschauffeur had ontdekt dat de strippenkaart waarmee de man reisde vermoedelijk vals was. Een onderzoekje toonde aan dat dit inderdaad zo was. Hij bleek nog twee strippenkaarten bij zich te hebben. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Poging oplichting
Woensdagmiddag werd de politie van Stratum naar de Lodewijk Houbenstraat gestuurd omdat daar een man verdacht rondliep. De politiepatrouille trof de man inderdaad, hij liep wat op en neer door de straat. Het bleek een 32-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats te zijn en hij zou hij op zijn maat wachten. De politie had niets tegen de man en ging verder op surveillance. 's Avonds bleek echter waarom de man daar in de straat liep. Een bewoner van die straat belde dat er een man, de man van die middag, aan de deur was geweest. Hij vertelde de bewoner dat hij bij een postorderbedrijf een audioset had besteld en dat hij de verkeerde postcode op de bestelling had gezet. Hij wachtte nu op de vrachtauto die het audioset af zou leveren. Die kwam pas 's avonds laat, toen de 32-jarige man weer weg was. Na een telefoontje met het postorderbedrijf blijkt dat de man zonder vaste woon- of verblijfplaats een bekend postorderoplichter is. Hij bestelt goederen, zet op het bestelformulier een bepaald adres en gaat daar

staan wachten tot de bestelling, binnen 24 uur, wordt afgeleverd. Hij vangt zo zijn bestelling op en de leverancier kan naar zijn centen fluiten. De politie onderzoekt de zaak.

Eindhoven: Tas gestolen
Een 24-jarige Eindhovense vrouw is donderdag om 11.45 uur in de Vestdijktunnel bestolen van haar fietstas met daarin haar handtas. De fietstas hing aan haar bagagedrager en een passerende fietser pakte de tas en reed ermee weg. In de handtas zat een portemonnee met f 200,= en verschillende pasjes.

Informatie: Tini Gilsing, tel. 040 2330960