World Online lanceert Internet service in Spanje

Persbericht World Online

WORLD ONLINE LANCEERT HAAR SNELGROEIENDE INTERNET SERVICE NU OOK IN SPANJE

English version

BARCELONA, 8 APRIL 1999. - World Online, een van Europas grootste Internet Service Providers, maakt vandaag bekend dat de World Online-service nu ook in Spanje is gelanceerd. Spaanse abonnees kunnen vanaf nu dezelfde service verwachten waardoor World Online een van Europa's grootste Internet Service Providers is geworden. En dat voor de laagste prijzen.

Spaanse abonnees kunnen vanaf vandaag genieten van de grootste en meest eigentijdse website met 17 channels waarin opgenomen binnenlands nieuws, sport en andere interessante Spaanse zaken. Daarnaast levert World Online Espana snelle toegang, ongeëvenaarde klantenservice en technische helpdesk, vijf e-mail adressen en 10mb web-ruimte.

"World Online biedt het beste van het beste en zal het Spaanse Internet-landschap voorgoed veranderen", zegt Josep Anton Alagias, algemeen directeur van World Online Spanje. "Nieuwe abonnees kunnen heel wat verwachten bij hun eerste World Online ervaring!" World Online zal de introductie inluiden met een grote marketing campagne in de pers, tijdschriften, posters en op de radio.

Spanje is inmiddels het zesde land waarin World Online haar unieke service biedt. Kijkend naar het recente verleden, is te verwachten dat World Online snel een leidende marktpositie zal innemen in Spanje. Volgens recente studies zal het aantal bezoekers en abonnees verdubbelen tot vijf miljoen in 2001. World Online kan marktleider worden door hun stuntprijs van 8.500 pesetas per jaar, dat is ongeveer 15 tot 50 procent minder dan de belangrijkste Spaanse concurrenten. Waarschijnlijk wordt de World Online-service in nog vijf Europese landen geïntroduceerd tegen het eind van dit jaar.

Over World Online
World Online International, met Vianen in Nederland als thuisbasis, is operatief in België, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Nederland, alwaar het voorziet in het leveren van toegang tot Internet en in een breed pakket aan interactieve diensten voor zowel zakelijke als particuliere gebruikers. Hieronder vallen bijvoorbeeld e-mail, Instant Message-services, entertainment, financiële informatie, interactieve tijdschriften en kranten, toegankelijk middels een superieure verbinding met Internet.

World Online International verwacht in het jaar 1999 meer dan 1 miljoen abonnees te hebben, waardoor het in het jaar 2000 de grootste Internet Service Provider van Europa wordt.

World Online International is een joint-venture van de Sandoz Family-Foundation, Reggeborgh Beheer en Telfort; een joint-venture van de Nederlandse Spoorwegen en British Telecom. World Online International heeft een aantal strategische allianties met vooraanstaande bedrijven als Microsoft, Dell, Ziff Davis, Reuters en Oracle.

Voor meer informatie:

World Online International,