Reactie CDA op besluit kabinet IOC-lidmaatschap Kroonprins

Datum nieuwsfeit: 08-04-1999
CDA

: Tweede Kamer : Eerste reactie op besluit kabinet IOC-lidmaatschap Kroonprins (6 april 1999)

Eerste reactie op besluit kabinet IOC-lidmaatschap Kroonprins (6 april 1999)

De CDA-fractie in de Tweede Kamer heeft hedenavond kennisgenomen van het besluit van het kabinet om de Kroonprins zijn taken voor het IOC te laten hervatten.
In een eerste reactie op dit besluit zegt CDA-leider De Hoop Scheffer:

"Ik ben vandaag geïnformeerd door de minister-president over zijn voornemen een brief naar de Kamer te sturen met daarin verwoord het voorstel om de Kroonprins zijn taken voor het IOC te laten hervatten. Zoals bekend heb ik namens het CDA meerdere malen mijn zorgen geuit over de onthullingen die er in de afgelopen tijd zijn gedaan met betrekking tot het IOC. De voorgenomen reorganisaties en de schorsing van een aantal leden hebben die zorg nog niet geheel en al weg kunnen nemen, al moet worden erkend dat de weg naar verbetering is ingeslagen. Wij hopen dat dit voldoende is om de afweging te maken zoals het kabinet die heeft gemaakt. Ondanks deze aarzeling vertrouwen wij op een juiste inschatting indeze, omdat wij geen verdere publieke discussie over de Kroonprins wensen. Het CDA legt zich bij dit besluit neer om op die manier ook haar eigen bijdrage te leveren aan het beëindigen van deze discussie."

Voor verdere informatie: Jack de Vries, voorlichter, tel. 06-53714623.