POINT Information Systems opent vestiging in Benelux

Datum nieuwsfeit: 08-04-1999

POINT Information Systems opent vestiging in de Benelux

TeamPOINT-software biedt geïntegreerd systeem voor bedrijfsbreed beheer van klantenrelaties vanuit call centers of customer interaction centers

Hoofddorp, 8 april 1999 - POINT Information Systems opent vandaag haar eerste vestiging in de Benelux. POINT ontwikkelt en levert onder de naam TeamPOINT Enterprise Relationship Management-software (ERM) voor het beheer van klantrelaties. Vanuit de vestiging in Nederland zal het bedrijf de gehele Benelux-markt gaan bestrijken. De doelgroep van TeamPOINT bestaat uit ondernemingen waar veel werknemers rechtstreeks contact onderhouden met klanten, vanuit call centers of customer interaction centers, of in buitendienst.

Paul R. Basson, Chief Executive Officer van POINT Information Systems: "Met de komst naar de Benelux speelt POINT in op de groeiende markt voor call center-oplossingen. Deze markt groeit in heel Europa, maar met name in de Benelux, vanwege de internationale oriëntatie. Dat is van groot belang voor bedrijven die een customer interaction center of een call center willen inrichten dat meerdere landen moet bedienen. Bovendien is de economie in de Benelux zeer gezond en staan organisaties in het algemeen positief tegen het in gebruik nemen van nieuwe technieken."

Slechts weinig bedrijven blijken in de praktijk het contact met de klant goed te hebben geregeld en de TeamPOINT-producten van POINT bieden hier een oplossing voor. Vanwege de uiteenlopende IT-systemen die binnen bedrijven in gebruik zijn en het gebrek aan koppelingen daartussen, is het niet eenvoudig om tot een centraal klantbeeld te komen wat nodig is voor een optimale dienstverlening. Daarnaast zorgt de opkomst van nieuwe verkoopkanalen, zoals Internet, telefoon en fax, voor een nog grotere diversiteit aan systemen die eveneens zelden met elkaar zijn gekoppeld. In TeamPOINT staat de klant centraal en zorgt de software voor de benodigde koppelingen met de reeds aanwezige systemen. Door de optimalisatie van de bestaande klantrelaties kunnen organisaties het klantenverloop sterk terugdringen, waardoor het geldverslindende werven van nieuwe klanten beperkt kan blijven. Hierdoor wordt de winstgevendheid van de onderneming direct verbeterd.

TeamPOINT bestaat uit een reeks componenten die naadloos met elkaar kunnen samenwerken:

* CenterPOINT - de module voor het beheer van klantcontacten en
-activiteiten;

* MarketPOINT - de module voor het automatiseren van marketingstrategieën;

* SalesPOINT - de module voor het management van verkopen en verkoopmogelijkheden;

* CarePOINT - de module voor klantenservice;

* MobilePOINT - de module die TeamPOINT-functionaliteit biedt voor mobiele gebruikers;

* WebPOINT - de module voor het realiseren van interactie met klanten via het Web.

Met deze TeamPOINT-modules is het mogelijk probleemloos reeds bestaande strategieën voor klantenrelaties te automatiseren. Bovendien maakt de flexibele architectuur het mogelijk om TeamPOINT gefaseerd in te voeren. Daarnaast kan het systeem probleemloos meegroeien met de organisatie.

Dankzij het geïntegreerde klantbeeld dat de TeamPOINT-componenten bieden, kunnen organisaties hun service verbeteren en krijgen zij tevens de beschikking over mogelijkheden voor up- en cross-selling. Daarnaast is TeamPOINT geschikt voor workflow managementtoepassingen over verschillende bedrijfsafdelingen.

De scripting-voorzieningen van TeamPOINT, die bijvoorbeeld kunnen worden gebruikt voor het gestructureerd laten verlopen van telefonische marketingcampagnes, zijn zeer gebruiksvriendelijk. De scripts zijn, indien nodig, door de gebruiker zelf aan te passen. De IT-afdeling hoeft hier in principe niet mee belast te worden, waardoor de focus op de ontwikkeling van bedrijfsinformatiesystemen kan blijven liggen.

TeamPOINT is in 18 talen beschikbaar, waarbij het mogelijk is dat de gebruiker met een druk op een toets volledig van taal wisselt, eventueel inclusief de onderliggende scripts en werkstroom. De klantgegevens blijven uiteraard hetzelfde. Ook ondersteunt de software meerdere valuta, inclusief de euro. Met name bij multinationale customer interaction centers en call centers bestaat vraag naar deze functionaliteiten.

TeamPOINT kan probleemloos aansluiten bij de meest gebruikte back-office systemen, waaronder ook mainframe-applicaties en -databases. De client-software kan draaien onder Windows 3.x, Windows 95, Windows NT and OS/2.

Call Centre Solutions 99
POINT demonstreert TeamPOINT op de vakbeurs Call Centre Solutions Europe '99, die van 26 tot en met 28 april 1999 wordt gehouden in de RAI te Amsterdam. Het standnummer is 220 in hal 2.

Over POINT Information Systems
POINT Information Systems is opgericht in 1989 en heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Australië, Singapore, Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Frankrijk en de Benelux. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan
180 werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Wellesley, een voorstad van Boston. POINT levert onder de naam TeamPOINT software voor ondernemingsbreed relatiebeheer (Enterprise Relationship Management - ERM), waarmee organisaties de communicatie met hun klanten kunnen optimaliseren. TeamPOINT wordt veelal toegepast in call centers en biedt uitgebreide standaardfunctionaliteit die eenvoudig met maatwerk is aan te passen. POINT heeft ambitieuze expansieplannen en om deze te verwezenlijken heeft in 1997 de participatiemaatschappij Goldman Sachs in het bedrijf geïnvesteerd. Onlangs heeft tevens Allianz Capital POINT een kapitaalsinjectie verstrekt van 10 miljoen dollar.

Voor meer informatie
POINT Information Systems, Gert Veendal, 033 - 457 12 07, e-mail (gert.veendal@pointinfo.com) of
Monogram Communication Strategies (MCS), Karin van Geelen, telefoonnummer 023 - 562 82 08, e-mail (karinvg@monogram.nl).