Novell gebruikt Compaq-serverplatforms bij ontwikkeling NDS

Datum nieuwsfeit: 08-04-1999

Novell gebruikt Compaq-serverplatforms bij ontwikkeling van NDS, Internet Caching Appliance en NetWare.
Compaq en Novell werken samen bij ontwikkeling van nieuwe netwerk-technologieën
Gouda, 8 april 1999 - Compaq Computer Corporation kondigt nieuwe strategische initiatieven aan op het gebied van Novell Directory Services (NDS), Internet Caching System (ICS) en NetWare.

Compaq ProLiant-servers zijn het ontwikkelplatform voor NDS, de toonaangevende cross-platform directory-technologie die het beheer van netwerken aanzienlijk vereenvoudigt. Directories zullen de komende jaren binnen organisaties een belangrijke sleutel vormen tot het ontsluiten en gebruiken van de mogelijkheden van hun netwerken en Internet. Met een wereldwijde 'installed base' van 500.000 NDS-compatibele Compaq-servers, beschikken Compaq en haar partners over ruime ervaring in het implementeren van NDS.

"Met onze gezamenlijke inspanningen op het gebied van Directory Services, Caching en NetWare is onze samenwerking met Novell in een nieuwe fase beland," vertelt Ton Pannekoek, Algemeen Directeur van Compaq Nederland. "Compaq is één van de belangrijkste partners van Novell bij het de ontwikkeling van NDS versie 8. Onze beide bedrijven werken nauw samen om ervoor te zorgen dat Compaq ProLiant-servers in combinatie met NDS versie 8 het schaalbare, bedrijfszekere en beheersbare platform zijn dat onze klanten verwachten."

"Dankzij het gebruik van Compaq ProLiant-servers als ontwikkel-platform zijn we in staat geweest om het prestatieniveau, de schaal-baarheid en de bedrijfszekerheid van NDS aanzienlijk te verhogen," aldus Chris Stone, Vice President of Strategy and Development bij Novell. "Compaq heeft duidelijk haar steun voor Novell in de NDS-markt gedemonstreerd en op dezelfde manier werken we nauw samen bij de ontwikkeling van het Internet Caching System en NetWare."

Bram Haasnoot, Area Director Novell Benelux, zegt: "Compaq heeft duidelijk aangegeven dat zij met Novell wil samenwerken in de netwerk directory-markt. Ook op het gebied van Internet Caching en NetWare hebben onze bedrijven de krachten gebundeld."

Oplossingen voor e-Business
Compaq heeft tevens aangekondigd dat zij in samenwerking met Novell een reeks cache-producten zal introduceren, die gebruikmaken van Compaq's serverplatforms en het krachtige Internet Caching System (ICS) van Novell. Klanten die aan het bètaprogramma hebben deel-genomen, hebben inmiddels zeer positief gereageerd op deze toepassingen.

Compaq heeft ICS - dat is ontwikkeld op Compaq-servers - in samen-werking met Novell getest en de beide bedrijven zullen ook verder samen-werken om producten te ontwikkelen die ICS onder-steunen. Hiermee krijgen klanten de beschikking over geopti-maliseerde oplos-singen die een impuls geven aan hun Internet
e-Business-inspanningen.

Compaq meent dat Novell ICS in combinatie met de caching-technieken van Compaq, in staat zal zijn om Internet-responstijden met een factor 10 te verbeteren.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V., Ingrid Martens, Marketing Communications Manager, tel.030 - 283 2565 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. 023 - 562