Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Politiebericht Duin- en Bollenstreek Noord

Laatst gewijzigd 8 april 1999

INBRAAK IN WONINGEN.

07/04: In de nacht van dinsdag op woensdag hebben onbekenden ingebroken in twee woningen aan de Leeuwerikenlaan en de Churchilllaan in Voorhout. In beide gevallen kwamen de inbrekers binnen via bovenlichten. Van één woning stond het bovenlicht open, terwijl van de andere woning een bovenlicht werd opengebroken. De ongenode gasten doorzochten de woningen en namen onder andere geld, sieraden, een fotocamera en een rode Peugeot 405 personenauto mee. De daders wisten ongezien te ontkomen. Ook op de Nachtegalenlaan bleken de inbrekers actief te zijn geweest. Daar werd bij een woning geprobeerd de schuifpui te forceren, maar deze weerstond het inbrekersgeweld. Het bleef daardoor bij een poging. Gelet op de werkwijze, gaat de politie er vanuit dat het in deze drie gevallen om dezelfde daders gaat. Een buurtonderzoek heeft geen bruikbare informatie opgeleverd. De bewoners hebben een beveiligingsadvies gekregen voor hun woning. De politie zoekt getuigen van deze inbraken. Mensen die in de nacht van dinsdag op woensdag in de directe omgeving van de woningen iets verdachts hebben gezien of gehoord, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.

3 AANHANGWAGENS GESTOLEN VANAF BEDRIJVENTERREIN.

07/04: In de nacht vandinsdag op woensdag hebben onbekenden drie aanhangwagens gestolen vanaf een afgesloten bedrijfsterrein aan de Satellietbaan in Hillegom. De zilverkleurige aanhangwagens van het merk Anssems vertegenwoordigen een gezamenlijke waarde van ongeveer f. 8.000,--. De daders forceerden het slot van het hek om bij de aanhangers te komen. Hoe deze uiteindelijk zijn meegenomen is niet duidelijk. De politie zoekt getuigen van deze diefstal. Mensen die in de nacht van dinsdag op woensdag in de directe omgeving van het bedrijfsterrein iets verdachts hebben gezien of gehoord, worden verzocht te bellen met de politie, telefoon: 071-3644444. U kunt ook een E-mail sturen aan: De politie in district 1.