Compaq Aero 2100 Serie geeft Palmtop Pc-markt kleur

Datum nieuwsfeit: 09-04-1999

Nieuwe palmtop personal computer zet standaard op gebied van kleurenschermen en lange accu-werktijd

Compaq Aero 2100 Serie geeft Palmtop Pc-markt kleur

Gouda, 9 april 1999 - Compaq Nederland kondigt de Compaq Aero 2100 CTFT palmtop pc aan. Met deze stap in de markt voor palmtop pc's verbreedt Compaq haar platform van industriestandaard mobile computing solutions voor zowel de zakelijke - als de consumentenmarkt. De Compaq Aero 2100 Serie is gebaseerd op het besturingssysteem Windows CE 2.11 van Microsoft.

Productkenmerken
De Compaq Aero 2100 Serie wordt in twee kleurmodellen op de Nederlandse markt gebracht. Het betreft één model met 8 MB geheugen en één model met 16 MB geheugen. Beide modellen hebben een maximale capaciteit van 24 MB. Het product biedt dankzij het active-matrix TFT LCD kleurenscherm een bijzonder helder en stabiel beeld en ondersteunt een relatief hoge resolutie van 320 x
240 bij 256 kleuren. Tevens maakt de Compaq Aero 2100 Serie gebruik van de zogenaamde reflective technologie. Deze technologie maakt het mogelijk om onder alle lichtomstandigheden de informatie goed van het touch-screen beeldscherm af te lezen. De geavanceerde Lithium-Ion technologie zorgt ervoor dat het product bij normaal gebruik tot tien uur accu-werktijd heeft. Dankzij het ergonomische ontwerp is efficiënte bediening met één hand mogelijk.
Diverse alarmfuncties (geluid, LED of trilfunctie) helpen de gebruiker voor het afronden van taken of het op de hoogte houden van afspraken. Het product is voorzien van Windows CE 2.11 met onder meer de applicaties Calendar, Contacts, Tasks, Note Taker en Voice recording. Een bundel met geavanceerde software met Audible Content Player, CoolCalc, VGA Expense Tracker en Picture Viewer completeert deze palmtop pc.

Extra productiviteit voor mobiele professionals en/of pc-gebruikers Het product is bestemd voor mobiele gebruikers die een ultra-lichte, pocketsize oplossing wensen. Deze groep gebruikers hecht waarde aan het organiseren en raadplegen van persoonlijke informatie en maakt onderweg nauwelijks gebruik van een toetsenbord voor het invoeren van gegevens. Gebruikersbehoeften liggen vooral op het gebied van personal information management (PIM), waaronder het gebruik van de agenda, het beheer van taken, het raadplegen van persoonsgegevens en het lezen van e-mail berichten. Eenvoudige synchronisatie van deze gegevens met een desktop pc is eenvoudig en snel te realiseren om altijd van de meest actuele informatie te zijn voorzien. De palmtop pc biedt echter meer dan PIM-data alleen. Dat blijkt uit additionele toepassingen zoals voice-recording, rekenmogelijkheden en het afluisteren van digitale, audio files (te downloaden van de website).

Uit marktonderzoek van International Data Corporation (IDC) blijkt dat de totale markt voor mobiele PC's zal groeien tot 14,1 miljoen verkochte exemplaren in 2002. De palmtopmarkt zal naar verwachting 40 procent van deze markt beslaan.

"Compaq zal marktleider worden op het gebied van Windows CE-gebaseerde palmtop pc's en handheld pc's door producten te ontwikkelen waar de klant om vraagt en een complete reeks van ultra-mobiele PC's te bouwen voor professionals en ondernemingen," voorspelt Joop Ruijgrok, Marketing Director bij Compaq in Nederland. "Dankzij Microsoft's Windows CE en innovatieve features zoals het anti-reflecterende TFT kleurenscherm, alsook de mogelijkheid om audiobestanden van Internet te downloaden en te beluisteren, is de Compaq Aero 2100 Serie een zeer aantrekkelijke palmtop pc voor een brede groep van gebruikers."

De Compaq Aero 2100 modellen zijn vanaf medio april in Nederland verkrijgbaar bij alle geautoriseerde Compaq dealers voor prijzen vanaf Fl.
999,00 exclusief BTW.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V., Ingrid Martens, Marketing Communications Manager, tel. 030 - 283 2565 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. 023 -