Trendspotters Brand Futures Group opent vestiging Amsterdam

Y

Trendspotters Brand Futures Group goes Amsterdam

Trendspotters Brand Futures Group opent eerste Europese vestiging in Amsterdam

De Brand Futures Group (BFG), onderdeel van Young & Rubicam Inc. New York opent dinsdag 13 april in Amsterdam haar eerste Europese vestiging.
BGF voorspelt wereldwijd trends en maakt deze zichtbaar, zodat opdrachtgevers pro-actief hun marketing- en communicatiebeleid tijdig hierop kunnen afstemmen.

De Nederlandse hoofdstad is gekozen omdat de trendspotters Amsterdam zien als global village, als een van de meest trendy Europese hoofdsteden en ook als het centrum van het nieuwe Europa in het nieuwe millennium.

Drie jaar geleden startte Worldwide Director, Marian Salzman, het International Department of the Future als onderdeel van het bureau TBWA Europe te Amsterdam. In 1997 verhuisde het team naar New York om onder de vleugels van de communicatie adviesgroep Young & Rubicam Inc., onder de nieuwe naam Brand Futures Group de wereldwijde trendspotting voort te zetten.

De Europese vestiging heeft onderdak gevonden in Amsterdam bij de Young & Rubicam Groep Nederland en wordt geleid door de Brit Stuart Harris (Senior Vice President) en de Amerikaanse Merritt Walters (Vice President). Vanuit Amsterdam worden trends in geheel Europa gevolgd en komen via publicaties beschikbaar.

Marian Salzman werd vooral bekend door haar bestseller Next : The flow of the future (in Nederland bekend onder de naam Trends voor de toekomst), dat ze schreef samen met BFG CEO Ira Matathia.

Senior Vice President Stuart Harris is de voormalige Strategy Director van TBWA. Stuart Harris woonde en werkte eerder in Amsterdam en spreekt inmiddels vloeiend Nederlands.

Vice President Merritt Walters is afkomstig uit de reclamebranche en startte haar carrière bij Chiat/Day New York. Van 1993 tot 1995 was ze werkzaam bij Chiat/Day s Department of Emerging Media and Consumer Insights, wat later samengevoegd werd met TBWA en waaruit TBWA International s Department of the Future ontstond.

Publicaties van de Brand Futures Group:

Brainsnacks : wekelijkse trendvoorspellingen rondom thema s, samengesteld aan de hand van internationale media.

Future Dialogue : wekelijkse nieuwsbrief voor het interpreteren van trends en het geven van analyses en voorspellingen

Futurescopes: sectorrapporten waarbij onderzoek wordt gedaan naar de mogelijke toekomst van specifieke industrieën, demografische eenheden, distributiekanalen, media en regio s in de wereld.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties