HP: Nieuwe business unit voor e-services strategie

Datum nieuwsfeit: 09-04-1999

HP ZET NIEUWE INTERNET BUSINESS UNIT VOOR
UITVOERING E-SERVICES STRATEGIE

Amstelveen, 9 april 1999 - Hewlett-Packard zet een Internet Business Unit (IBU) op voor het ontwikkelen van Internet-software, -oplossingen, -middelen en -e-service. De nieuwe organisatie voert de e-service-strategie van HP uit.

IBU, met een hoofdkantoor in Cupertino Californië, is ontstaan door integratie van de Internet-activiteiten binnen HP en HP's dochtermaatschappij VeriFone. IBU is ook verantwoordelijk voor het verspreiden van de e-service-strategie door alle HP-activiteiten op het gebied van Internet en klantenrelatiebeheer. Deze stap betekent een aanzienlijke versteviging van HP's Internet-positie. Uiteindelijk wil HP de toonaangevende innovator worden op het gebied van e-services en de huidige mogelijkheden voor e-business en e-commerce verbeteren.

IBU bestaat uit vijf afdelingen:

* De E-Services Division levert de software-infrastructuur om e-business-oplossingen en e-services mogelijk te maken, inclusief de software-omgeving om de ruimte tussen servers, clients en middelen te overbruggen.

* De Internet Security Division levert software-producten voor end-to-end beveiliging van e-business-oplossingen.

* VeriFone ontwikkelt Internet-software en hulpmiddelen om veilige, financiële transacties mogelijk te maken.

* De E-Commerce Division ontwikkelt software-producten voor verbetering van oplossingen voor e-commerce en klantenbeheer

* De E-Business Solutions Division ontwikkelt e-business-oplossingen voor reproductie binnen verticale industrielijnen of horizontale segmenten. Voorbeelden zijn onder meer e-banking, verticale oplossingen voor business-to-business e-commerce, en horizontale oplossingen in beveiliging en beheer.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties