HP OpenPix: grafische samenwerking op Internet

Datum nieuwsfeit: 09-04-1999

HP OPENPIX: SAMENWERKING OP INTERNET VOOR GRAFISCHE PROFESSIONALS

HP OpenPix ImageHub zorgt voor snelle uitwisseling van beeldinformatie over Internet.

Amstelveen, 9 april 1999 - Met HP OpenPix ImageHub introduceert Hewlett-Packard een nieuwe methode van samenwerking over Internet voor grafische professionals. HP OpenPix ImageHub maakt het mogelijk Web-content met kleurenbeelden in hoge resolutie over Internet te verzenden. Tekst en beelden kunnen zo tegelijkertijd door alle leden van ontwerpteams worden bekeken en becommentarieerd. De beperkte bandbreedte van Internet stond een dergelijke 'real-time' grafische communicatie op hoge resolutie tot op heden in de weg.

HP OpenPix ImageHub kan eenvoudig worden geïntegreerd met bestaande tools voor samenwerking binnen teams met geografisch verspreide leden.

De eerste HP OpenPix softwareproducten kwamen medio vorig jaar op de markt. De software richt zich vooral op het bieden van toegevoegde waarde in toepassingen voor e-business en e-commerce. Het vlaggenschip van de productreeks is HP OpenPix ImageIgniter, waarmee e-commerce partners over Internet elkaar en hun klanten hoogwaardige beeldinformatie kunnen zenden. HP OpenPix ImageHub voegt hieraan de mogelijkheden toe van het real-time organiseren, becommentariëren en uitprinten van Web-content met veel beeldmateriaal op hoge resolutie. Daarbij kan bovendien nagenoeg ongelimiteerd worden in- en uitgezoomd.

Op dit moment is ook een Web-gebaseerde OpenPix applicatie in ontwikkeling voor ontwerpers van Web-sites. De HP OpenPix beeldverwerkingstechnologie maakt het mogelijk om sites met complexe beeldinformatie snel ter beoordeling voor te leggen aan klanten. Een bèta-versie van deze software kan - zonder downloaden, installeren of configureren - worden getest op www.openpix.com. Meer informatie over de HP OpenPix producten is te vinden op image.hp.com.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties