De nieuwste krant van Nederland heet Nieuws.net

Datum nieuwsfeit: 09-04-1999
Amsterdam, 8 april 1999

Geachte redactie,

Gaarne vraag ik uw aandacht voor bijgaand persbericht. Mogelijk kunt u er in een van uw uitgaven aandacht aan besteden.

Amsterdam 8 april 1999

De nieuwste krant van Nederland heet Nieuws.net en staat op het Internet

De nieuwste krant van Nederland heet Nieuws.Net en staat op het Internet.
Nieuws.Net, of www.nieuws.net, zoals het Internetadres luidt, laat zien hoe electronische media in korte tijd een grote bedreiging voor papieren media geworden zijn.

Nieuws.Net is een Nederlands produkt en komt voort uit de Nederlandse Internet Encyclopedie, een index op het Nederlandse Internet. In eerste instantie lijkt Nieuws.Net een nieuwsdienst zoals er meer op het Internet te vinden zijn. Vele malen per dag wordt door een eigen redactie geselecteerd en bewerkt laatste nieuws gegeven op binnenlands, buitenlands, economisch, cultureel, onderwijs, sport, kerkelijk, auto- en computergebied. Waarin Nieuws.Net zich echter onderscheidt van diensten als Teletekst is dat Nieuws.Net volledig ondersteund wordt door de database van de Nederlandse Internet Encyclopedie. Zo heeft de gebruiker niet altijd het laatste nieuws bij de hand maar daarbij als 'boekenkast' op de achtergrond de informatieve functionaliteit van het gehele Internet.

Nieuws.Net is voorgedragen voor de Broos van Erp Prijs, een aanmoedigingsprijs op initiatief van de Tweede Kamer ingesteld door het Ministerie van Economische Zaken. De Broos van Erp Prijs is bedoeld voor voor de succesvolle, startende ondernemer, die een innovatieve toepassing heeft ontwikkeld op het gebied van de nieuwe media.

Bij voorbaat onze hartelijke dank voor uw aandacht, Met vriendelijke groet,

Drs. R. Schravendeel
Directeur NetBeheer BV