Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Succesvol aftersalesbeleid voor KUB-afgestudeerden

Datum nieuwsfeit: 12-04-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Katholieke Universiteit Brabant

zie ook:

promoties

Succesvol aftersalesbeleid voor KUB-afgestudeerden

Afgestudeerden van de Katholieke Universiteit Brabant krijgen met ingang van het nieuwe collegejaar een aantal tegoedbonnen waardoor ze mee kunnen doen aan zogeheten 'aanschuifonderwijs' in de diverse faculteiten. Afgestudeerden kunnen zich met behulp daarvan verder bekwamen of op de hoogte stellen van nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en zodoende 'bij' blijven in hun vak.

Dat is het nieuwste aanbod uit een heel pakket van voorzieningen en faciliteiten dat de Tilburgse universiteit aanbiedt aan haar afgestudeerden. De afgelopen jaren heeft de KUB veel werk gemaakt van haar 'alumni'-beleid. Afgestudeerden zijn niet alleen je beste ambassadeurs, maar blijven in een tijd waarin het principe geldt van 'levenslang leren' ook een leven lang 'klant' van hun alma mater (permanente educatie).

De KUB heeft in de afgelopen 5 jaar de namen, adressen en beroepsgegevens achterhaald van ruim 9.000 afgestudeerden. Vijf en een half duizend daarvan zijn spontaan lid geworden van een der 14 verenigingen voor afgestudeerden. Voor haar alumni (1500 afstudeerders per jaar!) heeft de universiteit thans een hele reeks van voorzieningen en faciliteiten gecreëerd waarmee zij de banden van de universiteit met de afgestudeerden aanhaalt en verstevigt.

Zo is er een alumnipas en een servicepakket ontwikkeld. De alumnipas geeft recht op een uitgebreid pakket van services, zoals een gratis lidmaatschap van de universiteits-bibliotheek, kortingen op publikaties van de universiteit, cursussen van het Talencentrum en het (post-doctoraal) instituut Tias, computercursussen en een korting op een internetaansluiting. Per kwartaal ontvangen de afgestudeerden van de KUB bovendien het blad KUB ter Visie, waardoor ze op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op hun universiteit en faculteit. Verder geeft elke faculteit twee-jaarlijks een who-is-who gids uit waardoor de afgestudeerden elkaar niet uit het oog verliezen en op de hoogte blijven van de carrièrelijnen die Tilburgers' ontwikkelen.

Voor meer informatie: Alumnibureau KUB, Angelique van Kuik, tel. 013-
4662445


13-04-1999 KUB

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie