Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 12-04-1999

Maandag 12 April

VIER JONGENS AANGEHOUDEN, VUGHT

Zondagavond zijn vierjongens uit Den Dungen in Vught aangehouden. De jongens tussen de 19 en 15 jaar, reden met een auto in het centrum van Vught. Daar werden door hen spullen uit een auto gegooid. Bij controle bleken dat kentekenplaten te zijn. Deze bleken gestolen vanaf een auto in Sint Michielsgestel. De vier jongens werden aangehouden. Ze bleken ook van een auto in Cromvoirt de kentekenplaten te hebben gestolen. Na verhoor zijn de vier naar huis gestuurd.

TE VEEL GEDRONKEN, BOXTEL

Een 24-jarige man uit Marina Grande (Portugal) is in de nacht van zondag op maandag bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg hiervoor een boete van fl. 390,-. Verder kreeg de man een rijverbod. In de auto van de man trof de politie ook nog een wapenstok. Ook daarvoor is de man bekeurd. De officier van justitie heeft hem hiervoor een transactievoorstel gedaan van fl. 150,-

RUITEN VERNIELD, SINT MICHIELSGESTEL

Van een winkel aan het Petrus Dondersplein in Sint Michielsgestel is in de nacht van zondag op maandag door onbekenden een ruit ingegooid.

AANRIJDING, LIEMPDE

Maandagochtend vond rond 06.30 uur een aanrijding plaats op de A2 onder Liempde. Een bus bestuurd door een 28-jarige man uit Andelst reed over de A2 in de richting Eindhoven. Voor hem reed een auto, bestuurd door een 38-jarige man uit Londen. De buschauffeur was door de snelheid van de Engelse auto misleid, waardoor hij plotseling naar links moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Op het moment dat hij uitweek naar links werd hij echter juist ingehaald door een auto bestuurd door een 50-jarige man uit Sint Michielsgestel. De bus reed vervolgens zowel tegen de auto waardoor hij werd ingehaald, als tegen de auto die voor hem reed. Door de aanrijding die ontstond kwam de auto van de man uit Sint Michielsgestel in een rechts van de weg gelegen sloot terecht. Bij het ongeval raakte niemand gewond. Wel ontstond er aanzienlijke schade. Door het ongeval ontstond een file van enkele kilometers.

AANHANGWAGEN MET BALLON GESTOLEN, VUGHT

In de nacht van zondag op maandag is vanaf de Stationsstraat in Vught een aanhangwagen gestolen. De aanhangwagen, een witte gesloten Anssems aanhangwagen, was geladen met een hete lucht ballon en toebehoren, zoals mand, brander en cilinders. De ballon is in de kleuren rood, wit en blauw. De totale waarde van de aanhangwagen, ballon en toebehoren is ongeveer fl. 95.000,-