Politiebericht Duin- en Bollenstreek Zuid

Persberichten 04-04-1999 t/m 12-04-1999
Oegstgeest

Inbraak in bedrijf.
In de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april 1999, werd er ingebroken in een bedrijf aan de Zoutkeetlaan te Oegstgeest. In het bedrijf was een maand geleden ook al ingebroken. Nu was men het bedrijf vermoedelijk via het water aan de achterzijde benaderd. De cilinder van het slot van een zijdeur werd afgebroken, waarna men naar binnen kon. In het bedrijf werden binnendeuren opengebroken. Het gehele bedrijf werd doorzocht. In de kantoorruimtes werden bureaus en kasten doorzocht. Vervolgens werd een nieuw aangebrachte kluis in zijn geheel weggenomen. In de kluis was niet veel van waarde opgeborgen. Wat er verder is weggenomen is nog niet bekend. Mogelijk hebben de dader(s) gebruik gemaakt van een bootje. Onderzoek wordt ingesteld.

Katwijk

Inbraak in strandpaviljoen.
In de nacht van woensdag 7 april op donderdag 8 april 1999, werd er ingebroken in een strandpaviljoen aan de Zuid Boulevard te Katwijk. Het slot van de toegangsdeur werd geforceerd, waarna men naar binnen kon. Het gehele paviljoen werd doorzocht. Er werd voor ongeveer f.100,- aan wisselgeld weggenomen. Onderzoek wordt ingesteld.

Oegstgeest

Opstootje bij verenigingsfeest.
Op zaterdag 10 april 1999 omstreeks 23.50 uur en daaraan volgend tot 01.30 uur was er bij een opstootje tijdens een feest van een vereniging aan de Hofbrouckerlaan te Oegstgeest een persoon aan zijn oog gewond geraakt. Door de ter plaatse geroepen politie, werd een ambulance ontboden. Tijdens het wachten op de ambulance, kwam er binnen bij de politie de melding, dat de aldaar geparkeerde politieauto werd vernield. Bij onderzoek bleken er voetafdrukken op de motorkap en het dak te staan en was een diepe kras op de kofferbakdeksel aangebracht. Gezien de gespannen sfeer werd er assistentie verzocht van enkele collega's. Nadat het feest omstreeks 01.00 uur was afgelopen, begon een grote groep jongeren buiten te schreeuwen en zorgde voor burengerucht. Toen de groep werd gesommeerd om naar huis te gaan, werd daar niet meteen aan voldaan. Door de jongeren werden tijdens het schreeuwen ook nog beledigende opmerkingen naar de politie gemaakt. Een van de jongeren kon terzake de beledigende opmerkingen worden aangehouden en werd overgebracht naar het politiebureau. Gezien zijn leeftijd werd hij later met een vermaning aan zijn ouders overgedragen. Uiteindelijk is de groep jeugd met enig duw en trekwerk verwijderd. Omstreeks 02.00 uur was de rust weergekeerd

Katwijk

Inbraak in bedrijf.
Op zaterdag 10 april 1999 werd er tussen 23.30 en 00.00 uur ingebroken bij een bedrijf aan de Blekerstraat te Katwijk. Men had een lichtkoepel op het dak en vervolgens het daarachter aangebrachte hekwerk gedemonteerd. Hierdoor kon men in het bedrijf naar binnen klimmen. In het bedrijf heeft men enkele kasten opengebroken en heeft men autoradio's en GSM's weggenomen. De inbraak werd door de beveiliging snel ontdekt en met behulp van de politie werd het pand nog doorzocht, maar de daders bleken toen al gevlogen. Onderzoek naar de daders wordt ingesteld.

Laatst bijgewerkt op 12-04-1999 - © 1998 H.T. Zielstra.