PSION Dacom maakt NetGlobal-range compleet

Persberichten van
Psion Nederland

PSION Dacom maakt NetGlobal-range compleet met Cardbus PC Card

Nieuwe Gold Card NetGlobal biedt een multifunctionele Cardbus PC Card met Fast Ethernet en modem

Hoofddorp, 26 maart 1999

- Psion Dacom heeft haar Gold Card NetGlobal-range compleet gemaakt door gebruik te maken van de CardBus PC Card interface. De Gold Card NetGlobal 56K+10/100Mb Cardbus biedt gelijktijdig modem- en Ethernetgebruik. Ook deze Psion Dacom PC Card zal door middel van een speciale Upgrade Kit gereed gemaakt kunnen worden voor GSM- en/of ISDN-communicatie.

Psion Dacom lanceerde de nieuwe Cardbus-kaart op de CeBit '99 te Hannover.

De CardBus PC Card is gebaseerd op de 32-bit PCI-architectuur en wordt steeds vaker gebruikt in nieuwe notebook computers. De CardBus-kaart is ontworpen voor datacommunicatiesnelheid op een hoog niveau bij een laag energievebruik. Hierdoor kan de kaart zware netwerktaken aan, waardoor de communicatie efficiënt is en de batterijlevensduur van het notebook langer standhoudt.

'Ons doel is om gebruikers onbeperkte, probleemloze connectiviteit te geven - en dat is precies wat deze kaart met gelijktijdig gebruik van modem en Ethernet én de mogelijkheid om GSM- en/of ISDN-functionaliteit eraan toe te voegen, biedt. Elke gebruiker kan vertrouwen op dit goed ontworpen alles-in-één product. De kaart biedt de flexibiliteit en stabiliteit om aan alle datacommunicatie-eisen te voldoen', aldus Jan-Willem van der Zalm, Product Manager Dacom bij Psion Nederland.

Prijs en beschikbaarheid
De Gold Card NetGlobal 56K + 10/100Mb CardBus is verkrijgbaar vanaf april 1999. De adviesverkoopprijs bedraagt 649,- exclusief btw. Op www.psion.nl staat meer informatie over de Psion Gold Card Global-producten.

Technische specificaties
old Card NetGlobal 56K + 10/100Mb CardBus
PC Card Type II (CardBus);
Ondersteunt alle gangbare Ethernetstandaarden en de meest gebruikte besturingssystemen;

* laag energieverbruik (3,3 volts)

* 4MB Flash Memory

* Full duplex operation - dataverplaatsing tot 200Mbps (burst)
* Gelijktijdig modem- en Ethernet-gebruik
* GSM- en ISDN-gereed via optionele upgrades
* Ontworpen voor zowel Fast Ethernet LAN en de bestaande 10Mb Ethernet topologies

* Goedgekeurd in meer dan 40 landen

Geleverd met:
complete driver suite
landspecifieke telefoonplug
fax/communicatie software
EasySwitch country-switching and diagnostische software levenslange garantie en ondersteuning

Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion-producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion-producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers, distributeurs en VAR's. Meer informatie staat op www.psion.nl.

Noot voor redacties