Politiebericht Drenthe

10:00 maandag 12 april 1999

Roel Hallink, tel. 0528 - 295216

* Onder invloed

BEILEN - Bij een controle op De Grote Driestraat bleek een 23-jarige inwoner van Beilen teveel gedronken te hebben. Hij blies 360 Ug/l (ongeveer 0.85 promille). Na verhoor is hem een dagvaarding meegegeven en kon hij huiswaarts keren.

* Inbraken in woningen

NIEUW-AMSTERDAM - In de nacht van zaterdag op zondag is er ingebroken in een woning aan de Wildbaan. Toen de dochter des huizes laat in de nacht thuis kwam, ontdekte deze dat er was ingebroken. De gehele woning werd doorzocht. Vermist worden een Nintendo gameboy, een T-shirt van het merk Pynkie Brain (uniek in Noord-Nederland) en een geldkistje met een onbekend bedrag aan geld. Ook drie portemonnees werden leeggehaald. De totale schade is niet bekend. De daders zijn vermoedelijk door een openstaand slaapkamerraam binnen gekomen.

HOOGEVEEN - Ontdekte een bewoner van de P Dubbeldamstraat gisteravond toen hij thuis kwam, dat er bij hem was ingebroken. De daders waren binnengekomen door het forceren van een slaapkamerraam. De gehele woning werd doorzocht. Vermist worden een TV, enkele schilderijen, een stereotoren, een video, geluidboxen en ongeveer 65 Cd's. de totale schade is niet bekend.

* Inbraken in bedrijven

EMMEN - Ontdekte een eigenaar van een bedrijf aan de Pieter De Keyserstraat dat er zaterdagnacht was ingebroken. De daders kwamen binnen door het forceren van het hek en een deur van de loods. Vermist worden een trilplaat, een schrobzaag en twee picknicktafels. De schade wordt geschat op ongeveer f 4000,--.

ASSEN - Was er gisteravond ingebroken in een winkel aan het Mercuriusplein. Via een verbouwingsopening in het dak is men in de zaak gekomen. Een vitrinekast werd geforceerd. Hieruit werd een nog onbekend aantal fototoestellen gestolen. De schade is nog niet bekend.

EMMEN - Is afgelopen nacht ingebroken in een café aan de Alerderbrink. De daders zijn binnengekomen door het verwijderen van een ruit uit een deur. In het café werden 2 gokkasten opengebroken en de geldpijpen leeggehaald. Hoeveel erin zat is niet bekend. De laatste twee maanden is al vaker in dit café ingebroken.

* Gewapende overval

AALDEN - Afgelopen nacht rond 04.30 uur is de portier van het AZC in Aalden overvallen. Rond die tijd kwam een man aan de balie die plotseling een geweer, vermoedelijk een Riotgun, onder zijn jas haalde en daarmee de portier, een 32-jarige inwoner van Aalden bedreigde. Hij eiste van de portier geld. Deze heeft enkele honderden guldens aan papiergeld afgegeven aan de overvaller, die toen direct wegging. De overvaller wordt als volgt omschreven: een man van tussen de 20 en 25 jaar, een normaal postuur, een licht snorretje en sprak met een Duits accent. Hij droeg een zwarte leren jas. Meer gegevens zijn op dit moment niet bekend. Het onderzoek naar deze overval is in volle gang.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe