ARTRA Arbeidsmarkttrainingen innoveert en groeit met 90%

Badhoevedorp, 12 april 1999

ARTRA Arbeidsmarkttrainingen innoveert en groeit met 90%

KENNIS EN VAARDIGHEDEN VAN 5.000 INTERMEDIAIRS AANGESCHERPT

ARTRA Arbeidsmarkttrainingen is in 1998 ontstaan uit de Stichting Beroepsopleiding Uitzendbranche/SBU, die sinds 1978 voor opleidingen voor de vaste medewerkers in de uitzendbranche zorgt. Niet alleen de naam en huisstijl zijn veranderd, ARTRA is een nieuwe koers gaan varen en richt zich op een bredere doelgroep: alle arbeidsmarktintermediairs. Daarvoor heeft de veranderende wet- en regelgeving ARTRA een aantal handvatten geboden.

ARTRA heeft in 1998 3.000 intermediairs op de arbeidsmarkt getraind en daarbij zo.n 2.000 intermediairs via lezingen over de wet Flexibiliteit en Zekerheid en de nieuwe CAO uitzendkrachten geïnformeerd. Ten opzichte van de SBU in 1997 heeft ARTRA in 1998 haar cursistenaantal verdubbeld.
ARTRA's missie in haar eerste bestaansjaar is geweest, slagvaardiger inspelen op de wensen en behoeften van haar klanten en op ontwikkelingen in de markt.

Deze missie is volbracht. De missie voor het volgende jaar is een nog bredere doelgroep te mogen bedienen, de trainingen en cursussen verder te upgraden en nog flexibeler te kunnen inspelen op de wensen van de klanten en de markt.

Het Jaarverslag 1998 is op te vragen bij het secretariaat.

ARTRA verzorgt:
Kennistrainingen
Managementtrainingen
Vaardigheidstrainingen
Workshops
Lezingen

Momenteel ontwikkelt ARTRA de volgende trainingen:

Managementtraining leidinggeven
Managementtraining Communicatie