Daihatsu eigenaren krijgen eigen autoverzekering

Datum nieuwsfeit: 12-04-1999
Vindplaats 2

DAIHATSU

Verzekeringsvoordeel Voor Daihatsu Eigenaren

Vianen, 12 april 1999

Daihatsu introduceerde met ingang van 15 maart een speciale autoverzekering die alleen geldt voor Daihatsu eigenaren. Hiermee loopt Daihatsu vooruit op de aankondiging van diverse verzekeringsmaatschappijen die de premie willen gaan koppelen aan het merk van de auto. De Daihatsu Autopolis biedt een groot aantal voordelen, omdat de premie en de voorwaarden speciaal zijn toegespitst op de Daihatsu eigenaar. Dit nieuwe verzekeringsproduct is tot stand gekomen in samenwerking met Noord Braband Verzekeringen (van Delta Lloyd), een maat-schappij die onder toezicht staat van de verzekeringskamer in Nederland.

Onderzoek heeft uitgewezen dat Daihatsu eigenaren minder schade veroorzaken dan veel andere merken. Enerzijds heeft dit te maken met het rijgedrag van de berijders (en niet te vergeten de berijdsters!) en het aantal kilometers dat men per jaar rijdt. Anderzijds is het aantal Daihatsu's dat gestolen wordt kleiner (alle modellen zijn uitgerust met een startonderbreker) en zijn de reparatie kosten bij de Daihatsu dealer in geval van een onverhoopte schade zondermeer concurrerend te noemen. Met de Daihatsu Autopolis betaalt de klant dus niet mee aan de hogere premies, die voor diverse andere merken zouden moeten gelden.

Dit alles heeft geleid tot een zeer scherpe premieaanbieding in combinatie met een aantal andere gunstige voorwaarden. Zo krijgt een bezitter van deze polis bij totaal verlies van de auto (diefstal, total loss) de eerste drie jaar daadwerkelijk een nieuwe Daihatsu geleverd ongeacht het prijskaartje dat er dan aanhangt. De polis kent geen kilometerbeperking, een ongevallen inzittenden verzekering is inclusief, er kan zonder extra kosten maandelijks worden betaald en men betaalt geen poliskosten. Mocht er onverhoopt toch schade zijn dan heeft men geen eigen risico, kan men rekenen op gratis vervangend vervoer en zal de Daihatsu dealer uw belangen optimaal behartigen.

Daihatsu streeft er naar autorijden betaalbaar te houden en haar klanten een volledige service te verstrekken. Om deze reden past de Daihatsu Autopolis uitstekend in het assortiment. Naast interessante leaseaanbiedingen die bij DaiLease te vinden zijn, biedt Daifin autofinancieringen aan tegen scherpe rentetarieven met als topper het Daihatsu Golden Car Plan, waarmee u bijvoorbeeld tegen een vast maandbedrag van Fl. 282,= elke drie jaar een nieuwe Cuore heeft.

De Daihatsu dealer heeft dus alles in huis om de consument optimale service te bieden en hem of haar tegen zo laag mogelijke kosten te laten autorijden.

Voor meer informatie: Daihatsu Holland B.V.
Evert-Jan Jurgens (0347 - 370505)

12 apr 99 12:56