Politiebericht regio Groningen

Persberichten district West, Noord, Midden en Oost/

Dagelijkse berichten district West, Noord, Midden en Oost

Uithuizen: Oplossing inbraken

Met de aanhouding van een drietal inwoners uit de gemeente Eemsmond van 20,22 en 25 jaar, zijn zes inbraken in deze gemeente opgelost. Het betreft een drietal woninginbraken in Usquert, een inbraak in het kantoorgedeelte van de vuilstort in Usquert en een inbraak in de kantine bij een winkel in Uithuizen. Een gedeelte van de door de daders buitgemaakte goederen (1 kleurentelevisie, 1 klok, 2 rieten stoelen, beddengoed, handdoeken en ander huisraad) is inmiddels aangetroffen en teruggegeven aan de benadeelden. Het andere gedeelte van de buit (onder meer kleurentelevisie, klokradio en veel snoepgoed en frisdrank) bleek inmiddels door de daders te zijn verkocht of opgemaakt. De totale waarde van de ontvreemde goederen bedraagt fl. 10.000,--. Daarnaast is aan verschillende panden nog braakschade toegebracht. De verdachten waren niet verslaafd aan drugs, al gebruikten ze soms wel iets. Verdachten, die geen werk verrichten op het moment, hebben de feiten gepleegd uit geldnood.

Garrelsweer: Rijden terwijl rijbewijs ongeldig was verklaard De politie heeft gistermorgen een 39-jarige man uit gemeente Loppersum bekeurd wegens het rijden in een auto terwijl zijn rijbewijs ongeldig was verklaard. De man reed in de auto over de Hoeksmeersterweg in Garrelsweer. De politie zoekt nog uit of de auto ook is verzekerd. Tegen de verdachte wordt proces-verbaal opgemaakt.

Delfzijl: Rijden onder invloed
De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag een 30-jarige man uit Groningen bekeurd ter zake het rijden onder invloed. De man reed in een auto over de Hogelandsterweg in Delfzijl. Bij controle bleek dat de man alcohol had gebruikt. De uitslag van de ademtest was ongeveer 1,6 promille. Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

Oldekerk: Verkeersongeval letsel
Maandagmiddag is een verkeersongeval letsel gebeurd op de kruising Kuzemerweg / Munnikeweg. Een 27-jarige vrouw uit Zuidhorn reed in de door haar bestuurde auto van de PTT vanaf de Kuzemerweg de kruising van beide wegen op. Daarbij verleende ze geen voorrang aan een vrachtauto op de Munnikeweg, bestuurd door een 25-jarige man uit Nijega. Als gevolg van de botsing kwam de auto in de sloot terecht. De vrouw liep snijwonden op aan haar hoofd. Ze moest door de brandweer uit haar auto worden bevrijd. Zo moest het dak worden open geknipt. De vrouw, die goed aanspreekbaar was, is met een ambulance overgebracht naar het AZG, alwaar zij voor observatie is opgenomen.

Scheemda: Controle vrachtauto?s
Zondag en maandag heeft de politie verkeerscontrole gehouden op de A7 ter hoogte van Scheemda. In totaal werden hierbij 25 vrachtauto?s gecontroleerd op de bepalingen van de Rijtijdenwet en de Wet Economische Delicten. De controle heeft geen bijzonderheden opgeleverd.

Westerlee: Controle snelheid
Maandagmiddag van 15.15 tot 16.15 uur is snelheidscontrole gehouden op de Hoofdweg in Westerlee. In totaal weden hierbij 27 overtredingen vastgesteld. De hoogst gemeten snelheid was 89 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan. De overtreders krijgen bericht thuisgestuurd.

Stadskanaal: Rijden onder invloed
Maandagavond heeft de politie zes bestuurders gecontroleerd op het rijden onder invloed. Dat gebeurde op verschillende wegen in Stadskanaal. Hierbij werd een 53-jarige man uit Assen bekeurd voor het rijden onder invloed in een auto. De man reed daarmee over de Ged. Vleddermond in Stadskanaal. Tijdens controle bleek dat de man alcohol had gebruikt. De uitslag van de ademtest was ongeveer 1,9 promille. Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Proces-verbaal is opgemaakt.

Blijham: Verkeersongeval letsel
Maandagmiddag is een verkeersongeval met letsel gebeurd op de Hoofdweg in Blijham. Een 7-jarig meisje uit Blijham reed op haar fiets over de Hoofdweg, komende uit de richting Schoollaan. Op de kruising Hoofdweg / Markeweg sloeg ze de Markeweg in. Daarbij liet ze een haar op dezelfde weg tegemoetkomende bestuurder van een terreinwagen niet voorgaan. Hierdoor ontstond er een botsing tussen het meisje en het voertuig. Als gevolg van de botsing en de val is ene sleutelbeen van het meisje gebroken. Zij is behandeld in een ziekenhuis.

Ter Apel: Man bedreigt personeelsleden en vernield auto?s Een 29-jarige man uit het asielzoekerscentrum in Ter Apel heeft afgelopen nacht enkele medewerkers van het centrum met woorden bedreigd en vernielde even later met een ijzeren staaf de ruiten van drie personenauto?s van medewerkers van het centrum, die geparkeerd stonden op de parkeerplaats bij het centrum. De verdachte is door de politie aangehouden en is op verdenking van bedreiging en vernieling ingesloten voor nader onderzoek. Het is niet bekend waarom de man dit gedrag vertoonde. Proces-verbaal wordt tegen hem opgemaakt.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010