De Gulden Middenweg 2000: na overheid nu ook bedrijfsleven

Datum nieuwsfeit: 13-04-1999
Millennium Platform

De Gulden Middenweg 2000: na overheid nu ook bedrijfsleven

Eind maart is het document De Gulden Middenweg 2000 voor het bedrijfsleven aangeboden aan de heer J. Timmer, voorzitter van het Millennium Platform. Het document wordt door de overheid gezien als een belangrijke leidraad voor het oplossen van het Millenniumprobleem.

U kunt de tekst van De Gulden Middenweg 2000 voor het bedrijfsleven inzien en printen met behulp van Adobe Acrobat Reader. Eerder is ook De Gulden Middenweg voor de Overheid opgesteld. Dit document vindt op de site van Fenit en het Projectbureau Millennium Overheid (PMO).

De Gulden Middenweg 2000 is geschreven naar aanleiding van ervaringen bij onderhandelingen tussen de overheid en het IT-bedrijfsleven. Het stuk is vervaardigd in opdracht van het Projectbureau Millennium Overheid (PMO), de Federatie van Nederlandse ondernemingen in de IT-industrie (FENIT) en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

De soms negatieve ervaringen die partijen opdeden bij de onderhandelingen over speciale contracten in het kader van het Millennium was de directe aanleiding om een dialoog tussen beide partijen op gang te brengen. Overheid en IT-industrie zijn het daarbij eens geworden over de benadering, die nadien is neergelegd in De Gulden Middenweg 2000. Intussen is duidelijk dat deze benadering positieve resultaten oplevert. Vanuit de overheid wordt het stuk aangeprezen als leidraad bij onderhandelingen.

Omdat in het bedrijfsleven ook gebruik wordt gemaakt van contracten die vergelijkbaar zijn met de speciale contracten van de overheid, is de positieve benadering voor onderhandelingen tussen de overheid en IT-industrie bewerkt voor het bedrijfsleven. Ook van dit stuk is de bedoeling partijen begrip bij te brengen voor elkaars standpunten en de weg te wijzen naar overeenstemming.