Overname Limmen door Campina Melkunie definitief

CM Nieuws

Overname Limmen door Campina Melkunie definitief

Datum: 13-04-99 Plaats: Zaltbommel

De overname van het biologische zuivelbedrijf De Vereeniging/Zuiver Zuivel in Limmen (NH) door Campina Melkunie is definitief. De aanvankelijk door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) voorziene bezwaren staan de transactie niet langer in de weg.

Eerder stelde de NMa in een voorlopig standpunt dat voor de overname een vergunning was vereist. Dat is niet langer het geval, omdat de leveranciers van reguliere melk aan De Vereeniging in goed overleg zijn overgegaan naar zuivelonderneming Cono in Middenbeemster. Hierdoor valt de voorgenomen overname niet langer binnen het toepassingsbereik van de mededingingswet.

De activiteiten van De Vereeniging/Zuiver Zuivel, met name verse biologische melk(produkten) en boter, worden tezamen met die van De Zwaluw in Udenhout (NB), een bedrijf dat zich met name toelegt op biologische kaas, ondergebracht in de business unit Ecomel. Campina Melkunie kocht De Zwaluw in maart 1998. Ecomel concentreert zich op de productie en verkoop van ecologische en biologisch-dynamische zuivelproducten.

De nieuw gevormde unit Ecomel is leider in dit marktsegment en produceert een breed assortiment biologische melkprodukten, boter en kaas. De belangrijkste merken van Ecomel zijn 'De Groene Koe' binnen het supermarktkanaal en 'Zuiver Zuivel' binnen het natuurvoedingskanaal.

Campina Melkunie is een internationale onderneming die zich toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van zuivel en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. De onderneming heeft een jaaromzet van ongeveer 7,7 miljard gulden en telt ruim 7.000 medewerkers. Zaltbommel, 13 april 1999 Voor meer informatie:

J. Akkerman hoofd communicatie 0418 - 571321

Campina Melkunie site-index