Legato introduceert BusinesSuite Module 1.3 voor SAP R/3

Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Disposition: inline

Persbericht

Legato introduceert 'cluster aware' failover van backup- en recoverymogelijkheden voor SAP R/3® oplossingen op Oracle databases

Hoofddorp, april 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft de beschikbaarheid van Legato BusinesSuite Module 1.3 voor SAP R/3 op Oracle databases bekendgemaakt. De nieuwe versie werkt samen met Legato NetWorker 5.5 Power Edition waardoor het een hoge beschikbaarheid en schaalbaarheid heeft. Het is één van de weinige oplossingen voor Microsoft Windows NT 4.0 Enterprise Edition voor (MSCS) clusters met failover van backup- en recoverymogelijkheden voor SAP R/3 gegevens op Oracle databases. SAP heeft de interface voor Legato NetWorker BusinesSuite Module 1.3 voor SAP R/3 versie 4.0 getest en gecertificeerd.

De nieuwe Legato NetWorker BusinesSuite Module biedt ook Compaq TruCluster failover van back-up- en recoverymogelijkheden voor de SAP R/3 oplossing op met deze toegevoegde mogelijkheden dat Legato continu werkt aan een technisch leiderschap op het gebied van multi-platform ondersteuning en hoge beschikbaarheid door de clustering voor Windows NT en Digital UNIX.

'We zijn blij dat we maximale toegankelijkheid en beschikbaarheid van gegevens kunnen bieden voor de SAP R/3 oplossing door gebruik te maken van Windows NT en Digital UNIX geclusterde omgevingen. Dit toont nogmaals onze inzet richting bedrijfscontinuïteit voor SAP R/3 gebruikers', stelt Paul Payack, Vice President Marketing bij Legato Systems, Inc.

Legato NetWorker BusinesSuite Module 1.3 is een complete clusteroplossing met failover bescherming door middel van de drie basiselementen van hoge beschikbaarheid: bedrijfscontinuïteit, 'fouttolerantie' en recovery management. De nieuwe module levert de meest complete ondersteuning voor tape-apparatuur, 'autochanger' en 'library' in de sector. IT-beheerders gebruiken de Legato NetWorker BusinesSuite Module voor de SAP R/3 oplossing om de applicatiebeschikbaarheid te verhogen door middel van de snelle online back-up van R/3 op de Oracle database, op zowel Windows NT als UNIX.

De Legato NetWorker BusinesSuite productreeks wordt voor duizenden installaties gebruikt waarbij snelle database- en applicatiespecifieke back-up- en recovery-oplossingen nodig zijn. Kenmerkend is dat de database centraal staat. Deze beschermt op een betrouwbare en efficiënte manier bedrijfskritische applicaties, waaronder die van grote leveranciers zoals Microsoft, Lotus, IBM, SAP, Oracle, Informix en Sybase.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801
Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli. Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb2999 Influx PR, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034 Fax: 055-3602661, e-mail: (Influx_PR@CompuServe.com)