Politiebericht regio Groningen

Datum nieuwsfeit: 14-04-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 04/14/99

Persberichten districten Noord, West, Midden en Oost/ Dagelijkse persinformatie regio

Stadskanaal - Gewonden bij verkeersongeval

Bij een verkeersongeval op de kruising van de A.G. Wildervanckweg en de Van Boekerenweg in Stadskanaal zijn gistermiddag een 86-jarige man en een 83-jarige vrouw beiden uit Veendam, gewond geraakt. Het echtpaar zat in een auto bestuurd door de 86-jarige man. Die reed vanaf de Van Boekerenweg de kruising op en verleende daarbij geen voorrang aan een vrachtauto, bestuurd door een 25-jarige man uit Ten Boer. Er ontstond een botsing waarbij de motorkap van de auto van het bejaarde echtpaar los schoot en tegen een passerende auto, bestuurd door een 31-jarige vrouw uit Ter Apel, sloeg. Deze laatste auto liep lichte materiele schade op. Het vrouwelijke slachtoffer is met beenletsel overgebracht naar het Refaja Ziekenhuis in Stadskanaal, evenals haar echtgenoot. Diens letsel is niet bekend.

Stadskanaal - Gewonde bij brand
Een 68-jarige man uit Stadskanaal is gistermiddag gewond geraakt bij een brand in zijn woning aan de Lyceumlaan in Stadskanaal. Door nog onbekende oorzaak ontstond brand in de keuken van de woning. Politiemensen probeerden de woning binnen te gaan maar de hevige rookontwikkeling verhinderde dat. Het slachtoffer werd vervolgens door de brandweer met ademproblemen uit de woning gehaald. Na reanimatie door politiemensen kwam de ademhaling weer op gang en kon het slachtoffer worden overgebracht naar het in Stadskanaal. Zijn toestand is stabiel en hij is inmiddels vervoerd naar een ziekenhuis in Groningen. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand.

Delfzijl - Inbreker aangehouden
Op de Kustweg in Delfzijl heeft de politie vannacht een 27-jarige man uit Delfzijl aangehouden. De man wordt er van verdacht kort voor zijn aanhouding te hebben ingebroken in een winkelpand aan de Oranjestraat in Delzijl. Daarvan was het inbraakalarm inwerking getreden. Bij onderzoek bleek een ruit van het pand te zijn ingeslagen surveillerende politiemensen zagen op de Kustweg een man - die een hevig bloedende wond aan een van zijn handen had - hard fietsen. Bij staandehouding bleek de verdachte in het bezit te zijn van een 10-tal mobiele telefoons vermoedelijk afkomstig uit de winkel in de Oranjestraat. De verdachte is ingesloten.

Delfzijl - Bestuurders onder invloed
Een 34-jarige automobilist uit Delfzijl en een 27-jarige bromfietser uit de gemeente Eemsmond zijn vannacht door de politie in Delfzijl aangehouden wegens rijden onder invloed. Beiden bleken bij controle door de politie te veel alcohol te hebben gedronken. Bij de automobilist die in de Finsestraat werd aangehouden werd 1,0 promille gemeten. Hij is na verhoor met een dagvaarding en een rijverbod van 4 uur heengezonden. De bromfietser reed op de Hogelandsterweg en bleek bij de ademanalyse een alcoholpromillage van 2.2 te hebben. Ook hij is na verhoor heengezonden met een dagvaarding en een rijverbod van 12 uur.

Wildervank - Jongen aangehouden
In een leegstand fabriekspand aan de Nijverheidsstraat in Wildervank heeft de politie gisteravond een 17-jarige jongen uit de gemeente Veendam aangehouden. Hij werd door medewerkers van een beveiligingsbedrijf, samen met twee andere jongens, aangetroffen in de fabriekshal. De knaap werd overgedragen aan de politie. Er werd niets gestolen. Na verhoor op het politiebureau is de jongen heengezonden. De twee andere verdachten wisten aan de beveiligers te ontkomen. Ze waren gedrieën door een raam naar binnen geklommen.

Sappemeer - Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Slochterstraat in Sappemeer is gistermiddag een 16-jarige jongen uit Sappemeer gewond geraakt. Hij reed op een brommer en botste daarmee achter op een personenauto, bestuurd door een 45-jarige man uit de gemeente Slochteren. Die minderde vaart om een tegenligger te laten voorgaan. De bromfietser liep letsel op aan het gezicht en is overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Marum - Snelle automobilist
De politie heeft gistermiddag het rijbewijs van een 51-jarige man uit Haren ingenomen. De man reed met een snelheid van 180 km per uur over de autosnelweg A-7 bij Marum, in de richting van Groningen. Daar is 120 km toegestaan. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5996403