Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 14-04-1999

Woensdag 14 April

VERDACHTE WINKELDIEFSTAL AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 21-jarige Bosschenaar bij een winkel aan de Orthenseweg in 's-Hertogenbosch betrapt op winkeldiefstal. De man probeerde een remset ter waarde van ongeveer Fl.30,= weg te nemen en werd daarbij betrapt door een beveiligingsmedewerker. De politie heeft de man aangehouden en ingesloten.

HARDRIJDERS OP DE BON (Heusden)

Dinsdagmiddag zijn bij een snelheidscontrole op de Provincialeweg N267 in Heusden 31 hardrijders bekeurd. Terplaatse geldt een maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 124 km/h.

HULPVERLENING ( 's-Hertogenbosch)

Dinsdagavond heeft de politie op verzoek van de GGD de deur van een woning aan de Hadewychstraat in 's-Hertogenbosch geforceerd nadat de 72-jarige bewoonster bejaardenalarm had gegeven. De bewoonster lag in de hal op de grond. Achteraf viel alles gelukkig mee en werd de moeder aan de zorg van haar dochter overgelaten.

OVERLAST PORTIEK ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond kreeg de politie een melding binnen met betrekking tot overlast door junks in een portiek van een flat aan de Burgemeester Schuurmanslaan in 's-Herto- genbosch. Volgens de melding zou het tweetal in de portiek drugs gebruiken. Terplaatse troffen de agenten een 34-jarige man en een 33-jarige vrouw uit die plaats aan. Het tweetal is bekeurd voor het onnodig ophouden in een portiek.

GEBROKEN NEUS NA MISHANDELING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond heeft een 21-jarige Vlijmenaar een gebroken neus opgelopen na te zijn mishandeld op een voetbalveld aan De Saren in 's-Hertogenbosch. Het slachtoffer stond als keeper op het trainingsveld, voor het doel en voor aanvang van de training met zijn trainer te praten. Plotseling schoot een clubgenoot van een ander elftal hard een bal tegen de rug van de keeper. Hierdoor ontstond onenigheid. Het slachtoffer kreeg een kopstoot en een vuistslag in het gezicht waardoor hij een gebroken neus opliep. De 21-jarige Vlijmenaar is in het ziekenhuis behandeld. De identiteit van de verdachte is bekend. Hij kon nog niet worden aangehouden.

AUTOINBRAAK (Rosmalen)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Zalmborch in Rosmalen. Toegang is verkregen door het forceren van een raam. Uit de auto is een radio-cdspeler en een CD ontvreemd.

TANKEN ZONDER BETALEN ('s-Hertogenbosch)

Een nog onbekende bestuurder van een grijze Mazda personenauto heeft dinsdagavond bij een benzinestation aan de Gestelseweg getankt zonder te betalen. De eigenaar van het benzinestation is daardoor voor f. 62,00 benadeeld en heeft aangifte gedaan bij de politie.

OPROEP GETUIGEN STEEKPARTIJ ('s-Hertogenbosch)

De rechercheafdeling van het politieteam Centrum Den Bosch is dringend op zoek naar getuigen van de steekpartij welke in de nacht van zaterdag 3 op zondag 4 april tussen 03.00 uur en 04.00 uur heeft plaatsgevonden op de Karrenstraat in 's-Hertogenbosch. Bij deze steekpartij raakte een 22-jarige inwoner van Drunen ernstig gewond door een messteek. Hij is onmiddellijk per taxi naar het ziekenhuis gebracht. Een 18-jarige Rotterdammer kon kort na de steekpartij als verdachte worden aangehouden. Een tweede verdachte wist toen te ontkomen. Ook deze is inmiddels door de politie opgespoord en aangehouden. Het gaat om een 17-jarige jongen uit Rotterdam. De beide verdachten zijn nog niet in vrijheid gesteld. De toestand van het slachtoffer is momenteel redelijk en zijn herstel vordert naar wens. Getuigen kunnen zich telefonisch in verbinding stellen met het politieteam via tel. nummer 073-6991699. Het team is gevestigd in het politiebureau aan de Vogelstraat in 's-Hertogenbosch.

ONDERZOEK OPENLIJKE GEWELDPLEGING AFGESLOTEN ('s-Hertogenbosch)

De politie heeft het onderzoek naar de mishandeling van een 23-jarige Bosschenaar welke in de nacht van 26 op 27 februari jl. plaatsvond op het Wielsem in 's-Hertogenbosch afgesloten. Er was die nacht een handgemeen onstaan voortvloeiend uit een betalingsgeschil over een taxirit waarbij de Bosschenaar enkele rake klappen opliep. De man liep een gebroken neus, een gescheurde lip en een kapotte tand op. Een eerste verdachte, een 34 jarige taxichauffeur uit 's-Hertogenbosch kon op 7 april worden aangehouden. Op 8 en 14 april werden de twee andere verdachten, eveneens in 's-Hertogenbosch wonende taxichauffeurs (24 en 33 jaar oud), aangehouden. Tegen het drietal is proces-verbaal opgemaakt terzake openlijke geweldpleging en mishandeling.