I&I breidt StudiePauzeProject uit met juristen

Datum nieuwsfeit: 14-04-1999

Rotterdam, 14 april 1999

I&I breidt StudiePauzeProject uit met juristen

Studentjuristen bieden ondersteuning bij juridische vraagstukken rond millenniumproblemen

Inzet & Instroom in de IT (I&I) in Rotterdam start deze week een campagne om studenten aan juridische faculteiten te werven. Vijfentwintig juristen-in-spe krijgen van het bedrijf een baan aangeboden en gaan na een opleiding aan de slag om juridische millenniumvraagstukken op te lossen. Het gaat voornamelijk om aansprakelijkheidsvraagstukken die volgen op automatiseringsproblemen rond het millenniumprobleem. I&I kreeg vorig jaar landelijke bekendheid door het StudiePauzeProject. Het bedrijf bood toen honderd technische studenten een baan aan als millenniumprobleemoplosser. Deze medewerkers gaan na een jaar werken weer terug naar de collegebanken. Inmiddels werken bij het bedrijf ook studentautomatiseerders die bedrijven en instellingen algemene ondersteuning bieden bij automatisering. De samenwerking met studenten bevalt I&I uitstekend, vandaar dat op 15 april ook de tweede wervingscampagne voor wederom honderd studenten start.

Met het nieuwe juristenteam anticipeert I&I op een vraag uit de samenleving. Bedrijven en verzekeringsmaatschappijen verwachten nogal wat juridische conflicten rond de millenniumproblematiek. Wat bijvoorbeeld, als de door de leverancier geleverde software of hardware tegen toezeggingen in toch niet millenniumproof blijkt? De samenleving kampt met een nijpend tekort aan juridisch geschoolden met adequate kennis van aansprakelijkheid en het millenniumprobleem. Een gedegen opleiding zorgt ervoor dat de juristen wel over de noodzakelijke kennis beschikken om dit soort vraagstukken tot op de bodem uit te zoeken. Naast technische informatie over automatisering, worden de cursisten ook onderwezen op het terrein van assurantiën.

Nieuwe wervingsactie
Op 15 april start ook een nieuwe, algemene wervingscampagne onder studenten. I&I biedt net als vorig jaar honderd studenten van technische studierichtingen aan hogescholen en universiteiten een baan aan als automatiseerder. De eerste lichting studenten hield zich voornamelijk bezig met het millenniumprobleem. De medewerkers die nu worden geworven richten zich op automatisering in het algemeen en bieden bedrijven en instellingen ondersteuning op dit terrein. Posters, een mailing naar studentenhuizen en een nieuwe website markeren de start van de wervingscampagne. Na een test selecteert I&I de honderd beste studenten. Daarna volgen de honderd een avondopleiding. Aan bod komen dan onder meer MCSE, MCSD en Oracle. Studenten kunnen zich vanaf donderdag 15 april 12.00 uur aanmelden bij de website van I&I: www.student2000.nl

Einde bericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wim Wijting van I&I. Telefoon: (010) 289 00 00 of (06) 51229182.