Samenwerking World Online en Bertelsmann Online

Persbericht World Online

WORLD ONLINE TEKENT STRATEGISCHE SAMENWERKING MET BERTELSMANN ONLINE

- BOL wordt de Online-boekwinkel voor World Online-abonnees en bezoekers. -

VIANEN, 14 april 1999. World Online International, de snelst groeiende Internet Service Provider van Europa, en Bertelsmann Online (www.bol.com/) kondigen een samenwerkingsovereenkomst aan waarin Bertelsmann Online (BOL) de belangrijkste boekenleverancier op de boekensite van World Online wordt. BOL is een dochtermaatschappij van Bertelsmann AG, het op twee na grootste mediabedrijf ter wereld.

De samenwerking tussen World Online en BOL houdt in dat BOL de voornaamste boekenleverancier wordt voor de meer dan 400.000 abonnees van World Online en de miljoenen bezoekers van de World Books-site van World Online.

World Online-bezoekers kunnen vanaf nu de diverse channels doorlopen, zoals Art&Entertainment en Vrije Tijd, en van daaruit met één enkele muisklik de World Books-site bereiken om channel-gerelateerde boeken te kopen. Meer weten over de geschiedenis van het Kosovo-conflict? Even naar de boeken top-tien kijken? Of wat dacht u van een goed boek over sport? Verder hebben bezoekers via de World Books-site toegang tot recente achtergrondinformatie over schrijvers en boeken. En In de binnenkort nieuw te openen virtuele winkel van World Online zijn de boeken ook te koop.

"We verheugen ons op een lange en groeiende relatie met World Online", aldus BOL. "We hopen dat de bezoekers van World Online diepgaande, boeiende en originele ideeën zullen vinden over boeken en schrijvers die tegenwoordig het beeld bepalen. BOL wil uiteindelijk het platform worden van alle mensen die in boeken geïnteresseerd zijn. We hopen dat onze vrienden van World Online delen in ons enthousiasme."
"Dit akkoord brengt twee van de belangrijkste content-providers bijeen", aldus Eric Tolsma, VP New Business Development van World Online. "Terwijl World Online de vleugels uitslaat van land tot land zal BOL ons volgen als wij beginnen in Engeland, Spanje en Zwitserland."

Over Bertelsmann Online:
Bertelsmann AG lanceerde de Nederlandse BOL-winkel op 30 maart jongstleden. BOL wil in de toekomst ook CD's, CD-rom's en video's aanbieden. Tot dat moment biedt BOL een complete lijst van Nederlandse boeken, variërend van kookboeken tot jeugdboeken. BOL heeft virtuele winkels in Frankrijk (www.bol.fr), Duitsland (www.bol.de/) en Engeland (www.uk.bol.com/). De Spaanse BOL-site zal binnenkort online komen te staan. Bertelsmann AG heeft meer dan 60.000 mensen in dienst, verspreidt over 50 landen.

Over World Online:
World Online International, met Vianen in Nederland als thuisbasis, is operationeel in heel Europa. Het voorziet in het leveren van toegang tot Internet en in een breed pakket aan interactieve diensten.
World Online International verwacht in het jaar 1999 meer dan 1 miljoen abonnees en 20.000 zakelijke gebruikers te hebben, waardoor het in het jaar 2000 de grootste Internet Service Provider van Europa wordt.
World Online International is een joint-venture van de Sandoz Family-Foundation, Reggeborgh Beheer en Telfort; een joint-venture van de Nederlandse Spoorwegen en British Telecom.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie -