Autoboulevard Utrecht opent website

Datum nieuwsfeit: 15-04-1999

AUTOBOULEVARD

Unieke Internetsite van de Autoboulevard Utrecht

Vanmiddag 15 april om 12.00 uur is de nieuwe Internetsite van de Autoboulevard Utrecht officieel geopend.

De officiële opening heeft plaats gevonden in het gebouw van de Bovag waar ook de NDA, als belangenvereniging van alle officiële merkendealers in Nederland is gehuisvest.

De Voorzitter van de Nederlandse Dealer Vereniging Dhr. Leo Knijn en de Secretaris van de NDA Dhr. Allard Otten spraken hun bewondering uit over de grote mate van interactiviteit en creativiteit in de voor Nederlandse begrippen zÄÄr complete site.

Dhr. L. Knijn wees erop dat de samenwerking op de Utrechtse Autoboulevard zÄÄr uniek is in de Automobielbranche, 20 dealerbedrijven die al mÄÄr dan 6 jaar samenwerken en nu wÄÄr met een primeur voor Nederland komen namelijk de Automatische koppeling van alle ca. 1500 autogegevens vanuit de RDC bestanden naar de Internetpaginas van de Autoboulevard Utrecht.

De initiatiefnemer van deze site en Vestigingsmanager bij Off. Mercedes-Benz dealer Pordon Dhr. A. Megelink zegt "bij het maken van een vrijwaring maakt een dealer een digitaal bestand aan dat wordt verzonden naar het RDC Datacentrum in Amsterdam, door nu deze gegevens online te zetten is er een occasiondatabase ontstaan die automatisch wordt bijgewerkt met het voordeel dat er beslist geen auto's te koop kunnen worden aangeboden die er al niet meer zijn of die nog niet binnen zijn".

Dhr. Knijn was aangenaam verrast door het idee om jonge scholieren te begeleiden die de keuze voor het autovak nog moeten maken, omdat er op dit moment in het autovak een schreeuwend tekort is aan technisch personeel. Ook was hij gecharmeerd van de ondersteunende activiteiten die de Autoboulevard Utrecht aan de Stichting Doe een Wens heeft toegezegd.

Die Autoboulevardsite is de eerste autosite waar men bij het verstrekken van vertrouwelijke informatie (o.a. bij de aanvraag van financieringen en het indienen van een sollicitatie) de zaken beveiligd afhandelt d.m.v. het SSL (Secure Socket Layer) protocol. Naast het Autonieuws is er o.a. plaats voor Formule 1, USA Indy races, vacatures, Het laatst uitgegeven kenteken i.s.m. het RDW, Welke nieuwe modellen komen er in 1999, Klassiek en historie enz. Maar ook wetenswaardigheden over het rijbewijs, leasen, financieren en een Autoboetiek waar ook weer d.m.v. het SSL protocol accessoires kunnen worden aangeschaft met Internetkorting.

Volgens Dhr. L.Knijn is deze Internetsite voor elke autoliefhebber een regelrecht aanrader en mag die onder geen enkele bookmark ontbreken.

Bezichtiging: www.autoboulevard.nl

Informatie: (persdienst@autoboulevard.nl)