Politiebericht regio Groningen

Persberichten districten West, Noord, Midden en Oost/

Dagelijkse berichten district Noord, West, Midden en Oost

Sebaldeburen - Snelheidscontrole

Gisteravond hield de politie op de Provincialeweg N 980 in Sebaldeburen van 17.30 uur tot 19.30 uur een snelheidscontrole. Van de 635 gecontroleerde motorvoertuigen reden er 80 bestuurders te snel. De bestuurders die in overtreding waren reden tussen de 57 en 85 km/u.

Tolbert - Hennepkwekerij
Gistermiddag rolde de politie in een woning aan de Deel in Tolbert 'een hennepkwekerijtje' op. In een slaapkamer op de bovenverdieping van het pand trof de politie 40 hennepplanten aan met daarnaast enkele honderden 'henneptoppen' die daar werden gedroogd. De politie nam de voor het kweken van hennepplanten benodigde apparatuur, twee assimilatielampen, twee ventilatoren, vier tijdschakelaars en een hygrometer in beslag. Tegen de 47-jarige bewoner van het pand maakt de politie proces-verbaal op.

Delfzijl - Inbreker aangehouden
Gistermorgen heeft de politie een 27-jarige inwoner van Delfzijl aangehouden die de nacht daarvoor in een winkel aan de Oranjestraat in zijn woonplaats had ingebroken. Bij de inbraak maakte de verdachte 11 mobiele telefoons buit ter waarde van f 8800.-. De verdachte kwam het pand binnen door een ruit van de voorgevel van de winkel te vernielen. Na verhoor is de Delfzijlster op vrije voeten gesteld.

Delfzijl - Inbraak kerkgebouw
Gisternacht is er in het gebouw van de 'Pinkstergemeente' aan de Iersestraat in Delfzijl ingebroken. Een raam van het gebouw werd vernield, waardoor de verdachte(n) binnen kon(den) komen. Enkele geluidsboxen en een televisieversterker werden ontvreemd.

Veendam - Inbraak telefoonshop
Gisternacht is in een telefoonshop in de Winkler Prinssage in Veendam ingebroken. De verdachten kwamen via het dak van de winkel binnen en ontvreemdden de totale voorraad mobiele telefoons met een waarde van enkele tienduizenden guldens.

Muntendam - Onbekende automobilist veroorzaakt ongeval Gistermiddag nam een tot nu toe onbekende automobilist op de kruising Het Loeg-Nieuweweg in Muntendam de binnenbocht en kwam daardoor met een tegemoetkomende 18-jarige fietsster uit Muntendam in aanraking. De fietsster kwam ten val en raakte licht gewond aan arm, gezicht en benen. Na de aanrijding reed de bestuurder van de personenauto over Het Loeg in de richting van Zuidbroek door. De auto is beige van kleur en is van het type Sedan. De politie verzoekt eventuele getuigen van de aanrijding zich te melden. Telefoon: 050-5997400.

Nieuwolda - Snelheidscontrole
Gisteravond heeft de politie tijdens de 'Laser-snelheidscontrole' op de Provincialeweg S 18 in Nieuwolda een 44-jarige automobilist uit het Duitse Westoverledingen geverbaliseerd voor het te snel rijden. De Duitser reed met een snelheid van 146 km/u over deze weg, terwijl de snelheidlimiet ter plaatse 80 km/u is. In overleg met de officier van justitie kreeg de verdachte een boete vanf 1200.-. Naast deze overtreder kregen nog 22 automobilisten op deze weg een proces-verbaal voor het te snel rijden. De geconstateerde snelheden lagen tussen de 96 en 146 km/u.

Ter Apel - Verkeersongeval
Gistermiddag raakte een 45-jarige automobilist uit Veendam op de A.G. Wildervanckweg in Ter Apel vermoedelijk door aquaplaning in een slip, kwam op de rijstrook voor het tegemoetkomend verkeer terecht en kwam frontaal in botsing met een 49-jarige automobiliste uit Sappemeer. De bestuurster liep beenletsel op en is naar het Refaja-ziekenhuis in Stadskanaal overgebracht. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd.

Oude Pekela - Verkeersongeval
Gistermiddag verleende een 69-jarige automobilist uit Veendam op de kruising Provincialeweg-Kerklaan in Oude Pekela geen voorrang aan de voor hem van links komende 44-jarige automobi-list uit Nieuwe Pekela. Een 61-jarige inwoonster die bij de Veendammer in de auto zat liep een gebroken knie op. Een 45-jarige inzittende die bij de bestuurder uit Nieuwe Pekela in de auto zat, klaagde over rug- en nekklachten, evenals de bestuurder van die auto. De vier inzittenden van beide voertuigen zijn naar het St. Lucasziekenhuis in Winschoten overgebracht.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010