Ahold obligatielening in VS van maximaal $ 1 miljard

Persbericht Koninklijke Ahold

Ahold obligatielening in VS van maximaal $ 1 miljard

Herfinanciering bestaande schulden

Zaandam, 15 april 1999 - Koninklijke Ahold heeft bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) een voorlopig prospectussupplement gedeponeerd voor de uitgifte van een obligatielening van maximaal $ 1 miljard. De lening zal worden uitgegeven door Ahold Finance U.S.A., Inc., een dochteronderneming van Ahold. De opbrengst zal worden aangewend ter herfinanciering van bestaande schulden. Ahold staat onvoorwaardelijk garant.

De obligatielening valt onder de Ahold prospectus van 28 januari jl., die de onderneming de mogelijkheid biedt voor
financieringsactiviteiten tot een bedrag van $ 3,0 miljard. De obligatielening bestaat naar verwachting uit twee tranches met respectievelijk een middellange en lange looptijd.

Ahold Finance verwacht dat de obligatielening zal worden aangeboden in de week van 19 april 1999. Een bankensyndicaat onder leiding van Chase Securities Inc. en J.P. Morgan & Co verzorgt de uitgifte. In het syndicaat zijn eveneens ABN AMRO Inc. en Goldman, Sachs & Co opgenomen. Een exemplaar van het voorlopige prospectussupplement is verkrijgbaar bij Ahold Investor Relations, tel.: 075-659.56.48.

----------------------------------------------------------------------
------
Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen,
omdat ze beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.

----------------------------------------------------------------------
------