Politiebericht Drenthe

Datum nieuwsfeit: 16-04-1999

Berichten van donderdagmiddag tot vrijdagmorgen
11:00 vrijdag 16 april 1999

Dirk Neef

Wijster
Dronken automobilist belandt in tuin

Op de Beilerweg in Wijster raakte donderdagavond een 32 jr man uit Beilen met zijn auto van de weg en kwam daarna tot stilstand in de voortuin van een woning. De man had gedronken en werd aangehouden door de politie. Komende vanuit de richting Wijster heeft de man eerst zo’n 60 meter met zijn auto door de linkerberm gereden waarna hij de rijbaan overstak en de tuin inreed. Hierbij nam de auto nog wat dikke palen en veel struikgewas mee. Uit de ademanalyse bleek een alcoholge-halte van ongeveer 1,35 prom. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Dwingeloo
Bromfietser tegen boom

Een 73 jr inwoner van Dwingeloo werd donderdagmiddag met nog onbekende verwondingen over-gebracht naar het Wilhelmina ziekenhuis van Assen nadat hij op de weg Leggeloo in het gelijknamig buurtschap met zijn bromfiets tegen een boom was gebotst. De man kwam met de bromfiets in de rechterberm. Het lukte hem niet de rijbaan weer op te rijden en hij kwam tot stilstand tegen een boom.

Bromfiets gestolen

Op de Meteorenlaan in Hoogeveen werd donderdagavond de Puch Maxi van een man uit die plaats gestolen.

Meppel
Woninginbraak

Waarschijnlijk via de hengelmethode door de brievenbus of via de flippermethode, waarbij met een stevig dun kaartje of iets dergelijks het slot wordt teruggeduwd, hebben onbekenden donderdagmid-dag ingebroken in een woning aan de Markstraat in Meppel. De buit bestond uit wat geld. De bewo-ners waren niet thuis en ze hadden de voordeur niet op het nachtslot gedaan.

Emmen
Drie inbraken

Donderdag werd er ingebroken in drie woningen aan de Meerstraat in Emmen. Bewoners ontdekten ’s avonds dat er was ingebroken. Naast wat geld werden er o.a. sieraden, een aantal CD’s en een spelcomputer gestolen.

Hollandscheveld
Inbraak café

In de afgelopen nacht werd er ingebroken in een café aan Het Hoekje in Hollandscheveld. De eige-naar was wakker geworden van lawaai en trof twee mannen aan in zijn café. Deze gingen er als een haas vandoor en konden niet meer achterhaald worden. Ze hadden de gokkast opengebroken. Omdat er niets in zat was alle moeite voor niets en bleef de schade voor de eigenaar beperkt tot een verniel-de ruit.

Geesbrug

Douane vindt hennepplanten
Bij een verkeerscontrole door de douane op de Johannes Poststraat in Geesbrug werden in een be-stelauto 70 hennep (kweek)planten in potten aangetroffen. De 42 jr uit Zwolle afkomstige bestuurder en eigenaar van de bus werd aangehouden, evenals een 25 jr passagier uit dezelfde plaats. De 42 jr man was eigenaar van de planten. Hij verklaarde dat deze voor eigen gebruik waren. Zijn passagier hielp hem en zou als beloning een deel van oogst krijgen. De planten werden in beslag genomen. De beide mannen werden na verhoor op vrije voeten gesteld.

Hakenkruizen
Vanmorgen ontdekte de eigenaar van een bedrijf in het winkelcentrum De Nije Nering in Hoogeveen dat er op een ruit van zijn bedrijf een hakenkruis was gespoten. De politie ontdekte dat onbekenden op nog een 12-tal andere plaatsen in het winkelcentrum met verf hakenkruizen met teksten over de NATO hadden gespoten. Van de dader(s) ontbreekt nog elk spoor.

Assen

Snelheidscontroles
Bij snelheidscontroles die donderdagmiddag werden gehouden op de Hoofdlaan, de Graswijk, de Groningerstraat en de Andrej Sacharovweg in Assen, werden 118 automobilisten bekeurd voor te hard rijden. In totaal passeerden 1232 auto’s de radarwagen. De grootste overschrijding van de toe-gestane snelheid werd gemeten op de Graswijk. Hier reed een automobilist(e) 126 i.p.v. 80 km/u.

Auto gestolen
Donderdagmiddag werd op de Markt in Hoogeveen de blauwe Mercedes Benz van een vrouw uit die plaats gestolen. Toen de vrouw wat boodschappen had gedaan en naar haar auto terugliep, zag ze nog net dat er twee mannen mee wegreden.

Borger

In een winkel aan de Buinerstraat in Borger werden donderdagmiddag twee vrouwen van 33 en 37 jr uit Oude Pekela aangehouden. Ze hadden daar twee boormachines en een vlakschuurmachine gesto-len. In de auto van de twee trof de politie nog meer nieuwe spullen aan. De vrouwen bleken ook meerdere spullen gestolen te hebben bij een drietal winkels in Stadskanaal. Op 21 juni moeten ze zich voor deze diefstallen verantwoorden voor de Politierechter.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe