Saskia Bruines Amsterdams wethouder

Datum nieuwsfeit: 16-04-1999
X Gemeente Amsterdam

BENOEMING VAN SASKIA BRUINES TOT WETHOUDER

Op woensdag 14 april is drs. Saskia Bruines (D66) gekozen tot wethouder Cultuur, Telematica en Lokale Media van de gemeente Amsterdam. Zij volgt Jikkie van der Giessen op, die een baan heeft aanvaard als voorzitter van het college van bestuur van de Hogeschool voor Muziek en Theater in Rotterdam.

Saskia Bruines (1962) studeerde Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam. Zij werkte daarna onder andere voor de Anne Frankstichting. In 1990 werd zij assistent van wethouder Baak (D66) in Amsterdam. Vervolgens was zij medewerker van de ROA-gemeenteraadsfractie van D66. Zij is lid van het algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht en is medewerker van de statenfractie van D66 Noord-Holland. Saskia Bruines is sinds april 1998 raadslid van de gemeente Amsterdam.

Amsterdam, 14 april 1999

Pb-38 Willem de Lannoy 5523412