Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 16-04-1999

Vrijdag 16 April

GEKNEUSDE RIBBEN ('s-Hertogenbosch)

Een 17-jarige bromfietser uit Den Bosch liep donderdagavond een paar gekneusde ribben op toen hij op het Stationsplein in zijn woonplaats geen vrije doorgang kreeg van een 48-jarige jarige automobilist uit Helmond. Hij kwam daarbij ten val en moest voor onderzoek naar het ziekenhuis worden gebracht.

OPENBARE DRONKENSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is onder de boog van Louwsepoort in 's-Hertogenbosch een 53-jarige Bosschenaar aangetroffen die ladderzat bleek te zijn. Omdat bij het natrekken van zijn persoonsgegevens bleek dat de man nog een geldboete van ruim f. 280,00 open had staan is hij meegenomen naar het politiebureau en ingesloten. Indien hij de boete niet kan betalen zal hij zeven dagen vervangende hechtenis moeten ondergaan.

ALCOHOL EN VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is tegen een 31-jarige automobilist uit Berlicum proces-verbaal opgemaakt. De man reed met zijn auto door de Bossche binnenstad en bleek bij controle te veel alcohol te hebben gebruikt.

DIEFSTAL UIT GARAGE (Drunen)

De eigenaar van een aan de Van Goghstraat in Drunen gelegen garage ontdekte vanmorgen dat er in zijn garage was ingebroken. Er worden enkele elektrische gereedschappen, waaronder een accuboormachine, een klopboormachine en een cirkelzaagmachine vermist.

BROMFIETSDIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Twee getuigen zagen donderdagmiddag dat twee mannen op de Parade in 's-Hertogenbosch bezig waren met het stelen van een bromfiets. Zij slaagden er in om een van de bromfietsdieven, een 24-jarige Bosschenaar in de kraag te grijpen. De andere wist te ontkomen. De verdachte is door de politie overgenomen. In zijn tas bleken bovendien diverse inbrekersgereedschappen te zitten. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

BEDREIGING EN VERNIELING (Heusden)

Donderdagavond is een 28-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch op de Zustersteeg in Heusden bedreigd met een mes en werden er vernielingen aangericht aan zijn personenauto. De Bosschenaar had geruime tijd geleden een semafoon verkocht aan een 35-jarige man uit Heusden. De Heusdenaar kwam zijn afspraken niet na en weigerde steeds te betalen. Toen de Bosschenaar donderdagavond op de Zustersteeg in Heusden, het adres waar de 35-jarige man op dat moment verbleef aanbelde werd hij geconfronteerd met de Heusdenaar die hem met een groot mes bedreigde. De Bosschenaar maakte zich daarop uit de voeten maar werd door zijn belager achtervolgd. Buiten stapte hij in zijn auto waarop de Heusdenaar zijn woede op de auto richtte. Hij schopte een deuk in de motorkap en vernielde de voorruit. De Bosschenaar wist aan zijn belager te ontkomen door flink gas te geven snel weg te rijden. De politie stelde een onderzoek in in de woning waar de verdachte zich zou ophouden. Hij werd niet meer aangetroffen.

DOORGEREDEN NA EEN AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Een 26-jarige Bosschenaar meldde afgelopen nacht dat hij als bestuurder van een personenauto op de kruising van de Vughterstraat met de Postelstraat in zijn woonplaats een aanrijdign had gehad met een bedrijfsauto. De bestuurder van de bedrijfsauto was na de aanrijding direct doorgereden. De man had een kenteken opgenomen. Dat kenteken bleek echter bij controle bij de rijksdienst voor het wegverkeer niet te zijn afgegeven voor een bedrijfsauto.

AUTODIEFSTAL (Vlijmen)

Vanaf de Paulus Potterstraat in Vlijmen is afgelopen nacht een rode Volkswagen Golf voorzien van het kenteken YT-65-HL gestolen.

DIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht zijn er uit een bergingshok van een recreatiecentrum aan het Taxandriaplein diverse goederen gestolen. Kennelijk is eerder verzuimd het hok af te sluiten. Er zijn diverse kratten frisdrank en een stofzuiger weggenomen.