Nieuw van Siemens: volautomatische afwasautomaat 'HiSense'

HiSense 9S02a

Zoetermeer, donderdag 15 april 1999

Nieuw van Siemens: de volautomatische afwasautomaat 'HiSense'

Een afwasautomaat die niet alleen afwast, maar ook zelf het juiste programma kiest. Eén druk op de knop en al het andere doet het apparaat zelf. Dat is de HiSense. Eenvoudig te bedienen met de 1-toetsbediening aan de bovenzijde van de binnendeur. Een interactief display met duidelijke tekst geeft de voorgestelde functies weer. De automaat controleert de hoeveelheid serviesgoed en de vervuilingsgraad en kiest op grond daarvan zelf het passende programma. Met het prettige gevolg dat alle serviesgoed perfect wordt afgewassen. En dat met de meest economische inzet van water en energie.

Volautomatisch afwassen
Wie denkt er nu graag aan afwassen? Dat doet bijna niemand. Dat gebeurt pas, als je voor een berg vuil serviesgoed staat die moet worden afgewassen. En dat is meteen ook het moment waarop veel mensen tot de aanschaf van een afwasautomaat besluiten. En als ze die hebben, dan telt nog maar één ding: automaat inruimen en afwassen. En de bereidheid om zich bezig te houden met zulke vervelende dingen als het kiezen van het juiste afwasprogramma duurt niet lang. Want iedereen ontdekt al gauw het programma waarmee hij of zij het liefste werkt en dat programma wordt vervolgens telkens weer herhaald; terecht of onterecht. Tegenover deze verkeerde vorm van automatisme stelt Siemens nu een goede: een afwasautomaat die niet alleen afwast, maar ook zelf het juiste programma kiest: de nieuwe volautomatische afwasautomaat HiSense.

Minimaal verbruik van water
De nieuwe afwasautomaat van Siemens is niet alleen de eenvoudigste, maar ook de zuinigste automaat. Door de unieke waterwisseltechniek heeft hij voor een volle automaat soms maar 10 liter water nodig, afhankelijk van de mate van vervuiling.
Voor een perfect afwasresultaat zorgt ook de nog verder ontwikkelde aquasensor. Dit 'tweede oog' herkent fijne vuildeeltjes, zoals thee- of spinazierestjes. Zo kan hij tijdens het hele afwasproces de vervuiling van het water controleren en dit proces waar nodig bijsturen. De nieuwe circulatiesensor zorgt voor een nauwkeurige besturing van de watertoevoer en voorkomt onnodige geluiden, zodat de automaat nog stiller haar werk doet. Geen wonder dat de HiSense met zoveel zuinigheid energieklasse A heeft.

Uw glaswerk maximaal beschermd
Een nieuwe ontwikkeling, waarvan het praktisch nut meteen glashelder is, is de nieuwe glasbeschermingstechniek van Siemens. Door toevoeging van leidingwater via een mengventiel wordt het agressieve "zachte water" op een hardheidsgraad gebracht, die uw kostbare glazen niet meer aantast. Het speciale glasprogramma op 40°C zorgt ervoor dat uw kwetsbare vaatwerk op een voorzichtige manier wordt gereinigd. En de warmtewisselaar voorkomt temperatuurschommelingen die het glas zouden kunnen beschadigen.

Een heel ander gevoel
Onze volautomatische afwasautomaat HiSense is werkelijk iets geheel nieuws. Eindelijk een vrijstaand apparaat waaraan geen bedieningspaneel meer te bekennen valt. Alle elementen zijn keurig in de bovenzijde van de binnendeur weggewerkt, zodat niets het fraaie softline-design stoort. En het licht gebolde front onderstreept daarbij nog eens het solitaire karakter van het apparaat. Overigens wordt de HiSense ook in roestvrijstaal uitgevoerd, wat prima aansluit op het professionele koken.

Specificaties HiSense
SE 20290 (in wit); SE 20590 (in roestvrijstaal) · automatische programmakeuze
· uiterst eenvoudige bediening
· waterwisseltechniek
· minimaal waterverbruik, vanaf slechts 10 l
· aqua-sensor II
· circulatiesensor
· opties voor individuele programma-instelling
· glasbeschermingstechniek
· warmtewisselaar
· aqua-stop
· neerklapbare rekjes in de boven- en onderkorf · resttijd-indicatie
· voorprogrammering
· nieuw, onconventioneel design

Leverbaar vanaf oktober 1999.

Informatie voor de lezer:
Siemens Infocentrum, telefoon 070 - 333 2930/2570; www.siemens.nl/huishouden

Informatie voor de redactie en beeldmateriaal:
Persvoorlichting Consumentenproducten
Eveline van Herpen, telefoon 070 - 333 3786, f