Politiebericht regio Groningen

Datum nieuwsfeit: 17-04-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 04/17/99

Persberichten districten Noord, West, Midden en Oost/ Dagelijkse informatie regio op zaterdagochtend

Opende/Nuis/Tolbert: snelheidscontrole

Vrijdagmorgen is snelheidscontrole gehouden op de Provincialeweg in Opende. Van de 247 gecontroleerde voertuigen reden 6 te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 81 km/h waar 50 km/h is toestaan. Bovendien is snelheidscontrole gehouden op de Nieuweweg in Nuis. Van de 414 gecontroleerde voertuigen reden 15 te snel. De hoogst gemeten snelheid was 75 km/h waar 50 km/h is toegestaan. Ook op verschillende andere wegen in Tolbert en Leek werd de snelheid gecontroleerd van 98 bestuurders. Twee bestuurders reden sneller dan de toegestane 50 km/h.

Loppersum: rijden onder invloed
Vrijdagmiddag heeft de politie een 38-jarige man uit Loppersum bekeurd voor het rijden onder invloed. De man reed in een auto over de Wijmersweg in Loppersum en werd daar door de politie aangehouden. De man blies op de alcoholtester ongeveer 0,6 promille. Hij kreeg een procesverbaal en een rijverbod van 1 uur.

Winschoten: Aanhouding wegens diefstal auto
Naar aanleiding van een melding heeft de politie van Winschoten vrijdagmiddag vier mannen uit die plaats aangehouden op verdenking van diefstal personenauto en een poging om geld op te nemen bij een bank met van diefstal afkomstige documenten. De auto met een Duits kenteken werd in de Molenhornstraat in Winschoten aangetroffen. Vervolgens werden de inzittenden, twee Nederlanders van 44 en 35 jaar uit Oude Pekela en Winschoten en twee Duitsers van 38 en 33 jaar uit Leer en Mannheim overgebracht naar het politiebureau.. De twee Nederlanders zijn na verhoor waarbij ze ontkenden betrokken te zijn geweest bij de feiten in vrijheid gesteld. De twee Duitsers zijn voor nader onderzoek in verzekering gesteld. De 33 jarige man erkende tijdens het verhoor de auto enkele dagen geleden in Duitsland te hebben gestolen. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Appingedam: man getroffen door bliksem
Een 20-jarige man uit Appingedam is vrijdagavond omstreeks 20.15 uur getroffen door de bliksem. De man liep samen met nog drie vrienden over de Plataanlaan in Appingedam. Hij droeg hierbij een paraplu, omdat het nogal regende. Op een gegeven moment sloeg de bliksem in de paraplu waarna het slachtoffer in elkaar zakte. Hij is door zijn drie vrienden naar een woning gebracht alwaar de hulpverleningsdiensten werden gebeld. Bij de komst van de politie troffen de agenten de man bij kennis aan. Hij klaagde over hevige pijn in zijn borst en is voor onderzoek en behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Delfzijl.

Zuidbroek: overtreding maximum snelheid
De politie heeft vrijdagavond een 33-jarige man uit Veendam bekeurd wegens het rijden met een snelheid van 151 km/h over de A7 ter hoogte van Scheemda. Op de A7 is 120 km/h toegestaan.

Stadskanaal: rijden onder invloed
Afgelopen nacht heeft de politie een 27-jarige man uit Stadskanaal bekeurd voor het rijden onder invloed. De man reed in een auto over de Amerikalaan in Stadskanaal en werd daar gecontroleerd. Bij een alcoholtest aan het politiebureau blies de man ongeveer 1,5 pro mile. Hem is een rijverbod opgelegd van 7 uur. Zijn rijbewijs ingevorderd.

Blijham: verkeersongeval letsel
Vrijdagmiddag is een 52-jarige man uit Blijham gewond geraakt bij een verkeersongeval. De man reed op een sportfiets over de Tweekarspelenweg in Blijham. Vermoedelijk is hij plotseling linksaf geslagen om aan de andere kant van de weg een brief te bezorgen. Een 41-jarige man uit Bellingwolde, bestuurder van een auto, kon de man niet meer ontwijken waarna de botsing volgde. De man is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis te Groningen.

Midwolda: auto brand uit
In de nacht van vrijdag op zaterdag vatte de auto van een 62-jarige man uit Finsterwolde onder het rijden vlam op de Hora Siccamaweg in Finsterwolde. Na een knal kwam het vuur onder het dashboard weg. De brandweer van Midwolda kon niet voorkomen dat de auto geheel uitbrandde.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting Pieter Boomsma, tel. 050-5995010 of 06.53362097