NetManage introduceert ViewNow voor Windows

Datum nieuwsfeit: 18-04-1999

NetManage® introduceert ViewNow ™ voor Windows, de eerste reeks modulaire connectiviteitsproducten in de eN2000™ serie

ViewNow voor Windows biedt ondernemingsbrede connectiviteit voor desktops, gecentraliseerd beheer en real-time support

Veenendaal, 7 april 1999 – NetManage (NASDAQ: NETM), wereldwijd marktleider op het gebied van volledige pc-to-host connectiviteitsoplossingen, komt op de markt met ViewNow™ voor Windows, de eerste lijn connectiviteitsoplossingen in de eN2000-serie. ViewNow voor Windows biedt één enkel, geïntegreerd punt voor koppeling van Windows-computers aan hostgegevens in een UNIX-, IBM AS/400- of mainframe-omgeving. Net als alle eN2000-oplossingen, biedt ViewNow voor Windows gecentraliseerd beheer en real-time support.

ViewNow voor Windows biedt een modulaire reeks van 14 connectiviteitsproducten voor desktops. Klanten kunnen de gehele productsuite aanschaffen, of uitsluitend de benodigde functionele eenheden. Aangezien alle componenten de functies voor gecentraliseerd beheer en real-time support van eN2000 bieden, kan elke combinatie van oplossingen uit deze productsuite of van toekomstige ViewNow-producten worden ingepast in één enkel kader waardoor het beheer en de support aanzienlijk worden vereenvoudigd.

"Vol trots kondigen wij ViewNow voor Windows aan als de eerste lijn van connectiviteitsproducten in het kader van de eN2000-oplossing", aldus Zvi Alon, president en CEO van NetManage. "ViewNow voor Windows stelt klanten in staat de desktop-oplossingen te kiezen die ze op dit moment nodig hebben en biedt hen de zekerheid dat alle toekomstige connectiviteitsoplossingen van NetManage naadloos kunnen worden geïntegreerd in het eN2000-raamwerk. Dit zal steeds waardevoller blijken naarmate meer bedrijven de overstap maken naar de modernste oplossingen voor toegang tot het Web."

Producten in de eN2000-lijn bieden gecentraliseerd, gebruikersgericht beheer, waardoor systeembeheerders in staat zijn te werken met één enkele toegangs- en autorisatiebron voor gebruikers en groepen van gebruikers, ongeacht de gebruikte computerapparatuur, het type connectiviteit of de geografische locatie. Aangezien eN2000-producten zijn gebaseerd op de Windows-architectuur, kunnen systeembeheerders de gebruikerstoegang niet alleen op applicatieniveau besturen, maar zelfs op het niveau van menu-opties binnen applicaties.

Gebruikers zien alleen de verbindingen waartoe ze toegang hebben via de Host Access Manager van ViewNow op hun bureausysteem. Deze vormt hun centrale toegangspunt tot alle benodigde informatie op de host. Via de Host Access Manager brengen gebruikers een verbinding tot stand met emulatieprogramma's die zorgen voor een gemeenschappelijke, intuïtieve interface, waardoor de connectiviteitsoplossingen eenvoudig zijn te leren en te gebruiken.

Gecentraliseerd, gebruikergeoriënteerd beheer maakt het beheren van bedrijfsnetwerken eenvoudiger en bevordert tevens de overgang naar e-business: bedrijven kunnen op eenvoudige en veilige wijze geselecteerde informatie op de host distribueren onder zakelijke partners, klanten of klanten van klanten.

Alle eN2000-clientsoftware is uitgerust met de gepatenteerde, geïntegreerde SupportNow™-functionaliteit van NetManage, die real-time interactieve support voor ViewNow-producten via Internet- of intranetverbindingen mogelijk maakt. In combinatie met de afzonderlijk beschikbare SupportNow Server voor eN2000, kan er een aanzienlijke tijds- en kostenbesparing worden bereikt bij het opsporen en oplossen van problemen. Net als bij alle andere eN2000-oplossingen, maakt NetManage ook hier gebruik van de SupportNow-technologie om directe real-time ondersteuning te bieden aan haar ViewNow-klanten via onderhouds- en support overeenkomsten in het kader van eN2000.

Over eN2000

N2000 is het door NetManage geleverde geïntegreerde raamwerk van clientsoftware, beheer- en support oplossingen dat producten biedt waarmee gebruikers via desktops, servers of het Web verbinding kunnen maken met UNIX-, IBM AS/400- en mainframecomputers. De producten binnen de suite van eN2000-connectiviteitsoplossingen kunnen elk afzonderlijk worden aangeschaft, maar bieden allemaal gecentraliseerd beheer en ingebouwde, real-time support. In toekomstige eN2000-productlijnen zullen de functies voor gemeenschappelijk beheer en ondersteuning worden uitgebreid tot client/serversystemen en web-to-host connectiviteit.

Over NetManage

NetManage is opgericht in 1990 en levert complete PC connectiviteits oplossingen. In meer dan 55 landen over de wereld zijn inmiddels 15 miljoen licenties verkocht. NetManage is totaal-leverancier op het gebied van web-to-host connecties via Java of ActiveX, server gebaseerde thin client- en thick client software waardoor desktop PC’s worden verbonden met UNIX, IBM AS/400 en Mainframe host systemen. Het nieuwe eN2000 TM concept van NetManage omvat een nieuwe standaard op het gebied van gemeenschappelijk applicatiegebruik en externe toegang via het Internet. Daarnaast beschikken eN2000 producten over een real-time, op het Internet gebaseerde, supporttool voor klanten. Dit verkort de tijd die nodig is om eventuele problemen van klanten op te lossen. NetManage verkoopt haar producten en services wereldwijd via haar directe verkoopkanalen, dochterbedrijven en partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (w.o. Benelux, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken en IJsland) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan een e-mailbericht sturen naar (sales@netmanage.nl) of +31 (0)318 519696 bellen.

Einde persbericht

Voor meer informatie:

Hanneke van Dreumel Laura Boomsma Jeronimus|Wolf B.V. NetManage Northern Region (0344) 64 06 07 (0318) 51 96 96

Hanneke@jeronimus-wolf.nl (Laura.Boomsma@NetManage.nl)

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.