Sybase introduceert Business Intelligence applicaties

Datum nieuwsfeit: 19-04-1999

PERSBERICHT

Sybase introduceert Business Intelligence applicaties voor specifieke marktsegmenten

Business Intelligence op basis van datawarehousing levert krachtig instrument voor decision support.

Maarssen, april ‘99 - Sybase brengt binnenkort een aantal Business Intelligence applicaties op de markt voor specifieke marktsegmenten. Daarmee kunnen ook de grootste organisaties hun gegevens - van welke aard dan ook - verzamelen, groeperen en verwerken tot gerichte bedrijfs- en marktinformatie voor decision support. De in uiteenlopende databases opgeslagen informatie wordt op uniforme wijze opgenomen in een datawarehouse. Daarmee beschikt het management over een krachtig instrument voor bijvoorbeeld het beheersen van bedrijfsrisico's, trend-analyses, het verkorten van de 'time-to-market' van nieuwe producten en het optimaliseren van de return on investment.

De applicaties zijn gebaseerd op Sybase Warehouse Studio, het toonaangevende systeem voor datawarehousing van Sybase. Er komen speciale Business Intelligence applicaties voor banken, verzekeringsmaatschappijen, credit card organisaties, telecommunicatiebedrijven, nuts-bedrijven, detailhandelsketens, logistieke dienstverleners en de gezondheidszorg.

Elke afzonderlijke applicatie is voorzien van een blauwdruk van de 'best business practices' in het betrokken marktsegment. Deze blauwdruk omvat regels op het gebied van decision support, gegevensbeheer en de financiële bedrijfsvoering. Daarnaast beschikken de applicaties over een omvangrijke set gerichte, vooraf gedefinieerde queries en rapportgenerators voor alfanumerieke en grafische presentaties.

De nieuwe Business Intelligence applicaties van Sybase kunnen hun gegevens betrekken uit alle standaard SQL-databases, waaronder die van IBM, Informix, Microsoft, Oracle en Sybase.

De applicaties voor banken, telecommunicatiebedrijven, verzekeringsmaatschappijen en de gezondheidszorg komen nog deze maand beschikbaar. In april volgen de systemen voor de andere genoemde marktsegmenten.

Sybase Sybase Inc. (Nasdaq: SYBS) behoort tot de tien grootste onafhankelijke software-leveranciers ter wereld en heeft zijn hoofdkantoor in Emeryville (Californë, VS). Het bedrijf biedt 'end-to-end' oplossingen aan voor het realiseren en gebruiken van geïntegreerde, bedrijfsomvattende informatiesystemen. Daarbij staan innovatieve toepassingen voor mobiele gebruikers, datawarehouses en het gebruik van Internet en intranetten centraal. De klantenkring van Sybase omvat toonaangevende, internationale bedrijven uit marktsectoren zoals de financiële wereld, de telecommunicatie-industrie, de (semi-)overheid, de gezondheidszorg, uitgeverijen en entertainment. Meer informatie over Sybase is te vinden op Internetpagina's: www.sybase.com en www.sybase.nl

Voor meer informatie: Sybase Nederland B.V., Jeannette Bakker, marketing manager, telefoon: 0346 558409

of Presscom PR & Marketing B.V., telefoon 030-6051415, e-mail: (L.T.vrugt@inter.NL.net)