F.I.A. geeft Circuit Park Zandvoort groen licht

Datum nieuwsfeit: 19-04-1999

Zandvoort, 19 april 1999.

F.I.A. geeft Circuit Park Zandvoort groen licht

De Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) heeft vandaag het Circuit Park Zandvoort het groene licht gegeven, door de racebaan een baanlicentie categorie 2 te geven.

De uitgebreide inspectie hedenochtend op het circuit besloot FIA-inspecteur Roland Bruynseraede met een kort en krachtig: "Alle werken zijn goed uitgevoerd."

Het Circuit Park Zandvoort heeft de internationale goedkeuring voor een periode van drie jaar verkregen. De licentie maakt races mogelijk tot en met de Formule 3000, een racecategorie direct onder de Formule 1. De directie van het Zandvoortse circuit ging voor de hoogste licentie, die om Formule 1 races te houden.
Zover wilde Bruynseraede echter nog niet gaan. Zolang de verplaatsing van Rob Slotemaker's slipschool nog niet is gerealiseerd, kan de uitloopstrook bij de bocht Bosuit niet worden aangelegd. Die veiligheidsmaatregel is noodzakelijk om voor de Formule 1-licentie in aanmerking te komen.

Wel mag Circuit Park Zandvoort demonstraties met Formule 1-bolides organiseren.

De Openingsraces a.s. zondag 25 april op het Circuit Park Zandvoort gaan derhalve van start, met een internationale baanlicentie welke het circuit sinds 1988 ontbeerde.

Info: Dirk Buwalda, tel.: 023-5740760 of 06-54644347