NNI publiceert normontwerp testmethode luchtfilters

19 april, 1999

Commentaar mogelijk tot 1 juli

NNI publiceert normontwerp testmethode luchtfilters

1 bladzijde Delft - De testmethode in de huidige norm voor luchtfilters voor algemene ventilatie is verouderd. Daarom heeft het Nederlands Normalisatie-instituut (NNI) onlangs een nieuw ontwerp gepubliceerd: Ontwerp NEN-EN 779 Luchtfilters voor algemene ventilatie
- Bepaling van de filterprestatie. Dit normontwerp gaat de huidige NEN-EN 779 uit 1994 vervangen.

In de ontwerpnorm is een nieuwe testmethode opgenomen die gebaseerd is op de testmethode volgens Eurovent 4/9. Daarnaast bevat het een uitgebreide omschrijving waaraan de testopstelling moet voldoen. Ook is het met dit normontwerp mogelijk om enig inzicht te verkrijgen over het gedrag van luchtfilters in de praktijk.

Commentaar en bestellingen
Schriftelijke commentaren op Ontwerp NEN-EN 779 kunnen tot 1 juli 1999 worden gestuurd naar NNI-Bouw, mw. ir. I.M. van Gaalen, postbus 5059, 2600 GB Delft, e-mail: (ieke.vangaalen@nni.nl).
Ontwerp NEN-EN 779 kost NLG 63,- (excl. 6 % btw). Bedrijven kunnen dit ontwerp telefonisch of schriftelijk bestellen bij NNI-Klantenservice, telefoon (015) 2 690 391, fax (015) 2 690 271 of e-mail: (bestel@nni.nl).
Particulieren kunnen bestellen door overmaking van het genoemde bedrag, vermeerderd met 6 % btw, op Postbanknummer 25301 ten name van het NNI te Delft. Onder vermelding van nummer en naam van de publicatie.