VersaTel Telecom en Cisco bouwen samen netwerkoplossingen

Datum nieuwsfeit: 20-04-1999

VersaTel Telecom International en Cisco bouwen samen end-to-end netwerkoplossingen

Cisco Powered Network levert geavanceerde netwerkdiensten voor West-Europese klanten

Amsterdam, 20 april 1999 - Cisco Systems en VersaTel Telecom International N.V. kondigen aan dat zij gezamenlijk Internet-toegang, Frame Relay, ATM, LAN-Interconnect, Virtual Private Network (VPN)-diensten en multi-service netwerken gaan aanbieden voor zakelijke gebruikers in West-Europa.

Met een Cisco Powered Network kan Versatel haar klanten betrouwbare, veilige en krachtige Internet- en datacommunicatiediensten aanbieden. De overeenkomst onderstreept de nadruk die VersaTel en Cisco leggen op het gebruik van intelligente breedband netwerken, die de bereikbaarheid van organisaties en het gebruik van netwerkapplicaties verbeteren. VersaTel zal Cisco-routers, MGX Frame Relay switches en IGX/BPX ATM switches in haar infrastructuur gebruiken om hoogwaardige oplossingen te creëren.

"Cisco deelt onze visie dat het Internet en netwerkdiensten op basis van IP de basis vormen voor het leveren van intelligente zakelijke oplossingen die onze klanten een strategisch concurrentievoordeel bezorgen," zegt Larry Hendrickson, Chief Technical Officer bij VersaTel. "Door samen te werken met een marktleider zoals Cisco kunnen we snel geavanceerde en gedifferentieerde netwerkoplossingen op de markt brengen."

"Onze krachtige en betrouwbare oplossingen stellen netwerkleveranciers in staat om een consequente kwaliteit te leveren, voor zowel de retail- als de wholesalehandel," stelt Peter Lomas, vice president van de Cisco Service Provider Line of Business in Europa, Midden-Oosten en Afrika. "De overeenkomst tussen VersaTel en Cisco biedt klanten bovendien de zekerheid dat hun netwerkleverancier hoge kwaliteit levert op het gebied van netwerkcompatibiliteit en -prestaties."

"Dit is weer een belangrijke stap voor ons om van een telecommunicatiebedrijf te groeien naar een multimedia service provider, " aldus Gary Mesch, Algemeen directeur en Managing director van VersaTel, "Onze Internet producten zullen het goed gaan doen. Zeker nu we de support van Cisco hebben zullen we sneller kunnen reageren op de vraag naar high speed en high bandwidth netwerkoplossingen in de nabije toekomst."

VersaTel neemt ook deel aan het Cisco Powered Network Program en zal hierdoor diensten leveren die voornamelijk gebaseerd zijn op Cisco-apparatuur en -software. VersaTel kan door deelname in dit programma innovatieve diensten en technologische oplossingen realiseren zoals geïntegreerde voice-data diensten. Deelname aan dit programma omvat tevens het gebruik van het Cisco Powered Network-logo voor diensten en marketinginitiatieven.

Over VersaTel Telecom
VersaTel Telecom International NV is een toonaangevende telecommunicatieonderneming in de Benelux met een hoofdkantoor in Amsterdam. VersaTel beoogt marktleider te worden van telecommunicatiediensten in de dichtbevolkte en welvarende Benelux-landen Nederland, België en Luxemburg. Sinds de oprichting in oktober 1995 beschikt de onderneming over telecommunicatielicenties voor haar complete dienstverleningspakket. VersaTel heeft bijna 8.000 zakelijke klanten en 380 werknemers. Momenteel bouwt VersaTel een geavanceerd data en multimedia netwerk om wholesale afnemers, zoals ISP's en carriersbreedbandige netwerkdiensten te bieden. Dit netwerk biedt kleine en middelgrote organisaties in 20 steden in de Benelux een kwaliteit die vergelijkbaar is met de netwerken die grote ondernemingen gebruiken. Nieuws en informatie over VersaTel zijn te vinden op .

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 16.000 werknemers en realiseerde in het boekjaar 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco Systems, Paul Straathof, marketing manager, telefoonnummer: 020 - 342