Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 20-04-1999

20 april 1999

Boze klant vernielt auto's
SCHIEDAM -- Maandagmiddag omstreeks kwart over vier heeft een boze klant bij een autobedrijf aan de Kommiezenlaan (Spaanse Polder) diverse auto's beschadigd.
De man, een 30-jarige inwoner van Dordrecht, had op 17 april bij het bedrijf een auto gekocht. Omdat de auto diverse mankementen vertoonde, ging de man terug naar het bedrijf. Daar kreeg hij onenigheid met een van de medewerkers van het autobedrijf. De man pakte vervolgens een honkbalknuppel uit zijn auto en sloeg de ruiten van twee auto's kapot. Een derde voertuig raakte bekrast, maar het is nog onduidelijk of deze schade ook ontstaan is door de boze klant. De man is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Mannen bekeurd na beledigen politieagenten
SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks kwart over twee hebben politiemensen van het district Schiedam tegen twee Rotterdammers proces-verbaal opgemaakt wegens belediging van een (politie)ambtenaar in functie.
De politiemensen controleerden op de Schuttevaerweg (Spaanse Polder) een personenauto met vier inzittenden. Omdat de twee passagiers achter in de auto geen autogordels droegen, maakten de politiemensen proces-verbaal op. Hierop begonnen de mannen te schelden. Een van hen, een 15-jarige Schiedammer uitte diverse beledigingen naar de politiemensen, waarop hij werd aangehouden wegens belediging van een ambtenaar in functie. De ander, een 21-jarige Rotterdammer, weigerde bovendien zijn persoonsgegevens te verstrekken, waarop ook hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Onderweg naar het bureau uitte hij eveneens diverse beledigingen tegen de politiemensen, die de man daarop bekeurden wegens belediging. De hoogte van deze bekeuringen wordt bepaald door de officier van justitie.

Bejaarde winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Maandagochtend omstreeks kwart over negen hield winkelpersoneel van een supermarkt aan de Snelliussingel een 70-jarige winkeldief aan.
De man had diverse goederen, ter waarde van ongeveer 50 gulden in zijn tas gestopt. Toen hij vervolgens de goederen die in zijn winkelwagentje lagen wel, maar de goederen die in zijn tas zaten niet afrekende werd hij aangehouden en overgedragen aan de politie. De man is later die ochtend na een reprimande heengezonden.